|
کدخبر: 264066

احتمال افزایش قیمت طلا در بازار

در هفته ای که گذشت قیمت طلا تغییر چندانی نداشت، و در همان محدوده ۱۸۵۰ دلاری کار خود را به پایان رساند.

بانک و بیمه احتمال افزایش قیمت طلا در بازار

قیمت طلا در هفته گذشته مقدار اندک ۰.۱ درصد افت داشت تا فعلا در گیر و دار عامل صعودی تورم و عامل نزولی افزایش نرخ بهره خنثی باقی بماند. نتایج نظرسنجی این هفته سایت کیتکو نشان می دهد تحلیل گران شرکت کننده به دلیل چشم انداز افزایش قابل توجه نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا مقداری از مواضع صعودی خود عقب نشینی کرده اند.

این در حالی است که معامله گران خردی که در نظرسنجی کیتکو شرکت کرده اند به مقدار قابل توجهی روی طلا صعودی هستند. البته با اینکه در هفته گذشته طلا توانست بالای مرز روانی مهم ۱۸۵۰ دلار مقاومت کند اما انتظار داده بازار کار امریکا، که بهتر از انتظارات بود کار طلا را برای هفته های پیش رو سخت تر کرد.

در حالی که پیش بینی می شد در ماه می در اقتصاد آمریکا ۳۲۵ هزار شغل جدید ایجاد شود، این مقدار در واقعیت ۳۹۰ هزار شغل بود.

پیش بینی می شود فدرال رزرو حداقل در دو جلسه آینده خود افزایش نرخ بهره نیم درصدی را رقم بزند  اما از سوی دیگر فشار تورم نیز هنوز در اقتصاد این کشور شدید است و به همین دلیل طلا در هفته اخیر نوسان خاصی نداشت زیرا میان این دو عامل گرفتار شده بود.

در نظرسنجی وال استریت این هفته سایت کیتکو از میان ۱۵ شرکت کننده که از میان تحیل گران بازار هستند ۴۷ درصد اعتقاد داشتند که طلا در هفته آینده صعودی است. این در حالی است که ۳۶ درصد طلا را نزولی ارزیابی می کنند. اما در سوی دیگر از میان ۶۳۷ سرمایه گذار خرد ۷۰ درصد باور دارند طلا در کوتاه مدت روندی صعودی خواهد داشت و فقط ۱۸ درصد بر این باورند که فلز زرد مرز ۱۸۵۰ دلاری را از دست خواهد داد.

منبع: اقتصادنیوز

ارسال نظر