|
کدخبر: 259524

گره کور مذاکرات برجام در بازار دلار

اقتصادنیوز : از نظر تحلیلگران ارزی رشد دلار هرات و نرخ حواله درهم انتظارات معامه گران را صعودی کرده و باعث تقویت دلار در تهران شده است.

قیمت دلار در دومین روز هفته جاری کولاک کرد. اسکناس آمریکایی در ساعات ابتدایی معاملات نقدی امروز تمام افت قیمت روز گذشته را جبران کرد و با ۱۴۰ تومان افزایش توانست بار دیگر به نیمه کانال ۲۸ هزار تومان سرک بکشد. نرخ دلار در نیمه معاملات نقدی امروز به ۲۸ هزار و ۵۲۰ تومان رسید.

پشتیبانی دلار هرات و درهم از بازار ارز تهران

در بازار سلیمانیه هم قیمت دلار امروز اندکی رشد را تجربه کرد و به ۲۸ هزار و ۶۷۰ تومان رسید که نسبت به دیروز تقریبا ۴۰ تومان نوسان صعودی را نشان می دهد.

اما در بازار هرات قیمت دلار رشد قابل توجه ای داشت. نرخ ارز در این بازار امروز تقریبا ۲۰۰ تومان بر ارزش خود افزود و وارد کانال ۲۸ هزار تومان شد. قیمت دلار هرات امروز ۲۸ هزار و ۱۰۰ تومان بود.

نرخ حواله درهم نیز امروز افزایش را تجربه کرد و به ۷ هزار و ۸۷۰ تومان رسید. نرخ برابری درهم به دلار نیز در یک قدمی کانال ۲۹ هزار تومان ایستاده است. از نظر تحلیلگران ارزی رشد دلار هرات و نرخ حواله درهم انتظارات معامه گران را صعودی کرده و باعث تقویت دلار در تهران شده است.

قیمت سکه بالا رفت

قیمت اونس طلا امروز کاهش چشمگیری را ثبت کرد و با ۱۵ دلار افت نسبت به روز قبل به قیمت ۱۸۶۸ دلار نرخ گذاری شد.

اما در بازار داخلی ایران امروز هم مانند دو روز پیش با علامت افزایش قیمت دلار ؛ قیمت سکه و طلا آرایش صعودی به خود گرفتند.

قیمت طلا امروز ۱ هزار و ۲۰۰ تومان بالا رفت و با ۱ میلیون و ۳۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان مبادله شد. قیمت سکه هم امروز بخشی از روند کاهشی روز گذشته را جبران کرد و به قیمت ۱۳ میلیون و ۳۹۵ هزار تومان معامله شد. ارزش ذاتی سکه هم با قیمت نقدی آن در بازار تقریبا ۸۵۳ هزار تومان فاصله دارد و حباب سکه ۶.۸ درصد بود.  چنین فاصله قیمتی معمولا باید  انتظارات کاهشی را در بازار سکه فعال نگه دارد ، ولی به نظر می رسد سکه بازان به افزایش قیمت دلار در بازار داخلی خوشبین هستند .

گره کور مذاکرات برجام در بازار دلار

هوای مذاکرات وین همچنان گرگ و میش است و قرار است انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا فردا به تهران سفر کند تا شاید گره از چالش جدید برجام  باز کند .

بازار ارز تهران در این چند روز در انتظار این سفر سیاسی مهم بوده است. امروز خطیب زاده در این باره گفت: فعلاً کار ویژه مورا، انتقال پیام است و قرار نیست اتفاق جدیدی رخ دهد.فعلاً تنها ملاقات قطعی با باقری است و درخواست‌هایی را داخل و بیرون وزارت خارجه داشته است. از نظر برخی از معامله گران اختلاف نظر‌ها بر مذاکرات احیای برجام در وین به گره کوری تبدیل شده که فعلا باز نخواهد شد و انتظارات را برای پیشروی دلار تقویت کرده است.

منبع: اقتصادنیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها