|
کدخبر: 257865

قیمت دلار در کانال ثبات

رفتار افزایشی دلار در روزهای اخیر و صعود آرام و تدریجی موجب شده است که برخی معامله گران با اطمینان بیشتر و هراس کمتر در موقعیت خرید قرار بگیرند. با این حال، آنچه بیشتر فعالان روی آن تاکید دارند عرضه قوی بازارساز در بازار است.

نوسان گیران دلار برای شکستن مرز ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومانی تلاش زیادی می کنند. آن ها روز شنبه موفق شدند برای لحظاتی قیمت اسکناس آمریکایی را حتی تا محدوده ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان بالا ببرند؛ با این حال سودگیری معامله گران و عرضه بازارساز موجب شد که در انتهای وقت، دلار در همان محدوده ۲۸ هزار و ۱۰۰ تومان به کار خود پایان دهد.

رفتار افزایشی دلار در روزهای اخیر و صعود آرام و تدریجی موجب شده است که برخی معامله گران با اطمینان بیشتر و هراس کمتر در موقعیت خرید قرار بگیرند. با این حال، آنچه بیشتر فعالان روی آن تاکید دارند عرضه قوی بازارساز در بازار است. از نگاه آن ها، چنین موضوعی ضربه گیر قیمت دلار شده است و معامله گران نیز با وجود اینکه احتمال کمی می دهند که توافق هسته ای جدیدی به امضا برسد، این احتمال را از نظر دور نگه نداشته اند و  سعی می کنند بی گدار به آب نزنند.

می توان چنین تصور کرد که در شرایط کنونی تقاضای احتیاطی در بازار افزایش یافته است، ولی هم چنان سفته بازان بزرگ دست به عصا حرکت می کنند و ترجیح می دهند زمانی که قیمت دلار بالای مقاومت خاصی مانند ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان تثبیت نشده است، بخشی از سرمایه ریالی خود را وارد بازار ارز نکنند.

با توجه به فضای فعلی بازار می توان انتظار داشت که قیمت دلار در روز جاری نیز نوسان سنگینی را تجربه نکند. با این حال، تثبیت بالای خط ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان می تواند آرامش کنونی بازار را به هم بزند.

بازار-دلار

منبع: اکو ایران

ارسال نظر