|
کدخبر: 254063

سد سازی دلار بر روی این کانال قیمتی

روند افزایشی بازار ارز نشان می دهد که چشم بازار به دنبال اخبار مذاکرات هسته ای است. افزایش سطح نااطمینانی ها نسبت به حصول توافق سطوح قیمتی اسکناس سبز را نیز تغییر داده است.

افزایش بیش از ۶ و نیم درصدی قیمت دلار در فروردین ماه سال جدید سبب شده تا طمع کسب سود گروهی را روانه بازار ارز کند اما تحلیلگران این حوزه می گویند که مخابره اخبار مثبت به بازار ممکن است به خریداران آسیب برساند.

تحلیل گران سقف قیمتی ۲۸۵۰۰ تومان را سد سختی می دانند که دولت به راحتی اجازه عبور از آن را نمی‌دهد. به همین دلیل اگر بد بینی ها به شکل فزاینده ای افزایش نیابد عده ای از خریداران کوتاه مدتی در این روزها دلار های خود را خواهند فروخت و اگر دلار در بالای نیمه کانال تثبیت شد دوباره وارد خواهند شد. پس مقابله خریداران ارز با دولت و نوسان گیران کوتاه مدت در این بازه تعیین کننده خواهد بود.

روز گذشته بازار ارز به رهبری دلار آزاد افزایش یافت. قیمت دلار تهران دیروز تا محدوده ۲۸ هزار تومان پیشروی کرد ولی در ادامه با عقب نشینی در محدوده ۲۷۹۰۰ معامله شد. در معاملات پشت خطی  شب گذشته نیز دلار نتوانست خود را به کانال ۲۸ هزار تومانی برساند.

خبری در بازار مبنی بر سفر مقام بلند پایه به کشور برای آزادسازی پول های بلوکه شده منتشر شده بود. که امروز خطیب زاده سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان نسبت به آن اظهار بی اطلاعی کرد و گفت گمانه زنی های رسانه‌ای درباره پرداخت بدهی های کره جنوبی به کشورمان تایید نمی شود.

البته او در ادامه گفت بخشی از پول های بلوکه شده ایران تا آخر هفته آزاد می شود ولی از مقدار آن چیزی نگفت. وی در ادامه گفت مسائل باقی مانده میان ایران و آمریکا بیش از یک مورد است که آمریکا باید در مورد آن تصمیم گیری کند.

معامله گران در بازار آزاد با عدم دریافت علامت مثبت از مذاکرات در ادامه حرکت افزایشی خود در این ماه قیمت دلار تهران را به ۲۸۱۰۰ تومان رساندند. معامله گران می گویند انتشار جزئیات در مورد آزادسازی منابع میتواند رشد بازار را در محدوده فعلی متوقف کند.

صبح امروز دلار هرات در آغاز معاملات از کانال ۲۷ هزار تومانی دو پله عقب نشینی کرد و در قیمت ۲۶۸۵۰ به فروش رسید. ولی در ادامه همراه با بازار تهران افزایشی شد و تا محدوده ۲۷۲۰۰ بالا رفت.

سکه امامی نیز امروز پس از سکه رفاه به محدوده ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی وارد شد. سکه امامی در قیمت ۱۳ میلیون و ۲۳۴ هزار تومان معامله شد. که در محدوده سقف قیمتی سال ۱۴۰۰ می باشد.

منبع: اکوایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها