|
کدخبر: 241860

سایه جنگ در بازار دلار

قیمت دلار در بازار امروز توانست خود را به پشت خاکریز ۲۷ هزار تومان برساند و قیمت سکه و طلا هم مانند روز گذشته گران شدند.

قیمت دلار در بازار امروز یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ با قدرت به مسیر افزایشی روز گذشته ادامه داد و در نیمه روز توانست خود را به پشت خاکریز ۲۷ هزار تومان برساند.

نرخ دلار در بازار امروز با ۲۶ هزار و ۸۵۰ تومان معامله شد و در نیمه روز توانست بر روی ۲۶ هزار و ۹۵۰ تومان قرار بگیرد. این قیمت نسبت به روز گذشته افزایش ۲۸۰ تومانی را نشان می دهد. در بازار متشکل ارزی هم نرخ دلار امروز بر مدار رشد قرار گرفت و ۴۹ تومان از روز گذشته بالا تر بود. نرخ دلار در این بازار ۲۵ هزار و ۱۸۱ تومان بود.

رشد اندک قیمت درهم

نرخ حواله درهم در بازار امروز همزمان با افزایش قیمت دلار اندکی رشد کرد. قیمت درهم امروز با ۴۰ تومان رشد بر روی ۷ هزار و ۲۷۰ تومان قرار گرفت..با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳.۶۷۳) عدد ۲۶ هزارو ۷۰۲ تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار پایین تر بود.

سکه دوباره گران شد

قیمت اونس طلا دیروز با ۱۸۶۰ دلار بسته شد. در بازار داخلی ایران قیمت طلا و قیمت سکه امروز مانند روز گذشته گران شدند. قیمت طلا ۱۸ عیار امروز با ۱ میلیون و ۲۰۳ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته ۲ هزار و ۱۰۰ تومان بالا رفته بود.

قیمت سکه هم هم امروز کانال ۱۲ میلیون تومان را حفظ کرد و در همین کانال به سمت جلو پیشروی کرد. قیمت این فلز گران بهای داخلی ۱۲ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان بود که نسبت به روز گذشته ۷۵ هزار تومان گران شده بود. با احتساب قیمت ۲۶ هزار و ۹۵۰ تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه ۱۱ میلیون و ۸۰۱ هزار تومان به دست آمد و حباب سکه نیز ۲.۷ درصد بود.

سایه جنگ در بازار دلار

برخی از تحلیگران بازار سکه و دلار این افزایش قیمت ها را ناشی از جنگ احتمالی روسیه و اوکراین می دانند اما معتقدند که بازار همچنان در انتظار سیگنال های قطعی از مقر مذاکرات وین است. اخبار رسیده از وین هم حکایت از روند مثبت مذاکرات دارد.

منبع: اکوایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها