|
کدخبر: 223307

علت اختلاف قیمت سکه های قدیم و جدید چیست؟

به دلیل نوسان قیمت‌ها در بازار، فعالان بازار سکه منتظر کاهش نوسان و افزایش فعالیت در بازار هستند. در این میان، علت تفاوت قیمت سکه‌ها چیست؟

قیمت سکه در بازار گاهی اختلاف‌هایی دارد؛ به طوری که قیمت سکه‌های قدیم (از سال ۸۶ به قبل) برای خرید و فروش حدود ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان با سکه‌های جدید تفاوت دارد.

علت تفاوت قیمت سکه‌ها چیست؟

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا تهران درباره اختلاف قیمت سکه‌های قدیم و جدید توضیح داد: سکه‌ها به قبل و بعد از سال ۸۶ تقسیم می‌شوند. سکه‌های قبل از ۸۶ به دلیل تقاضای کم‌تر نسبت به سکه‌های جدید با قیمت‌های ارزان‌تری خرید و فروش می‌شوند.

محمدولی در ادامه توضیح داد که این دو نوع سکه از لحاظ عیار و وزن هیچ تفاوتی ندارند و تنها از لحاظ ظاهری با یکدیگر فرق می‌کنند. سکه‌هایی که تاریخ قبل از سال ۸۶ روی آنها درج شده است، به دلیل تقاضای کم‌تر مردم با اختلاف قیمت ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان نسبت به سکه جدید یا امامی، در بازار خرید و فروش می‌شوند.

او به این موضوع اشاره کرد که قیمت سکه‌های ۸۶ به قبل، با توجه به قیمت طلا جابجا می‌شود.

کاهش داد و ستد در بازار طلا و سکه

رئیس اتحادیه طلا تهران در ادامه به کاهش داد و ستد در بازار در چند روز گذشته اشاره کرد و گفت: علت اصلی کاهش معاملات  چند روز گذشته، افزایش و نوسان قیمت‌ها در بازار است.

او در ادامه به این نکته اشاره کرد که فعالان بازار طلا و سکه، منتظر مشخص شدن قیمت‌ها و کاهش نوسانات هستند. در چند روز گذشته افزایش قیمت و نوسان آن موجب افزایش احتیاط و کاهش داد و ستدها شده است.

محمدولی بر این عقیده است که ثبات در بازار، می‌تواند موجب افزایش نسبی عرضه و تقاضا در بازار شود.

روند اونس جهانی طلا

اونس جهانی طلا  امروز بعد از آغاز معاملات روند کاهشی داشت. اونس در بازار امروز کانال ۱۷۸۰ دلار را از دست داد و به ۱۷۷۸ دلار رسید.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها