|
کدخبر: 221605

کاسبی دلالان ارز کساد شد!

از ابتدای هفته جاری صف‌های خرید برای دلار سهمیه‌ای کمی آرام گرفته، دلیل این اتفاق هم وضع شرایط جدید برای دریافت دلار از صرافی‌ها است.

از آغاز هفته بانک مرکزی شرایط جدیدی را برای دریافت دلار سهیمه‌ای قرار داد و حالا افرادی که برای گرفتن دلار سهمیه‌ای خود به صرافی‌ها مراجعه می‌کردند باید تمام مدارک خود را از جمله بلیط، پاسپورت، ویزا و عوارض خروج از کشور را به صرافی مورد نظرشان ارائه می‌کردند.

امروز بعد از گذشت سه روز از وضع شرایط جدید برای خرید دلار سهمیه‌ای صف‌های مقابل صرافی‌ها کمی آرام گرفتند و از ازدحام روزهای گذشته آن‌ها کاسته شد.

با توجه به اختلاف قیمت سه هزار تومانی دلار آزاد و صرافی اگر کسی اقدام به خرید دلار سهیمه‌ای خود کند، شش میلیون تومان سود می‌کند.

با توجه به این موضوع که بانک مرکزی شرایط جدیدی را برای دریافت ۲۲۰۰ دلار سهمیه‌ای قرار داده است، افرادی با جعل بلیط هواپیما ترکیه اقدام به خرید دلارهای سهمیه‌ای خود می‌کنند. اما صرافی‌ها علاوه بر بلیط مهر شرکت هواپیمایی را هم بر روی بلیط می‌خواهند که به نظر می‌رسد این راه کمی سخت شده است.

تا پیش از اعمال شرایط جدید برای دریافت دلار سهمیه‌ای بازار اجاره کارت ملی هم داغ شده بود به طوری که در صف‌های طولانی صرافی‌های میدان فردوسی، افرادی دیده می‌شدند که صرفا برای اجاره کارت ملی خود اقدام کرده بودند.

همچنین قیمتی که دلالان در حال حاضر برای هر کارت ملی اعلام کرده‌اند، ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها