|
کدخبر: 216075

پیش بینی جذاب از روند قیمت سکه و طلا

در معاملات پشت خطی قیمت سکه دیشب ۱۲ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان اعلام شد که که نسبت به سه شنبه شب ۱۸۰ هزار تومان بالا تر بود .

 قیمت سکه در انتهای معاملات نقدی  روز گذشته بر روی ۱۲ میلیون  و ۲۷۵ هزار تومان قرار گرفت اما در معاملات پشت خطی قیمت سکه دیشب ۱۲ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان اعلام شد  که نسبت به سه شنبه شب ۱۸۰هزار تومان بالا تر بود . همچنین این قیمت نسبت به بازار روز چهارشنبه ۱۶۵  هزار تومان گران تر بود.

با این حساب  می توان گفت که معامله گران سکه فردایی در بازار امروز ۲۰ آبان ۱۴۰۰ قیمت سکه را صعودی پیش بینی کرده اند.  

بدبینی در بازار سکه؟

روز گذشته قیمت اونس جهانی، به پرواز درآمد. با رسیدن گزارش تورم آمریکا و ثبت رکوردی ۳۰ ساله، اونس جهانی جهشی ۴۰ دلاری را تجربه کرد. شاخص قیمت مصرف‌کننده در بعد‌از‌ظهر روز چهارشنبه توسط وزارت کار ایالات متحده منتشر شد که خبر از تورمی ۲/ ۶ درصدی را در اقتصاد آمریکا داشت. این در حالی است که پیش‌بینی کارشناسان اقتصادی رقمی در حدود ۸/ ۵ درصد بود.

با این رویداد، صحبت‌های جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده مبنی بر موقتی بودن تورم زیر سوال رفت و با افزایش شدید انتظارات تورمی، قیمت طلا به عنوان بهشت امن سرمایه‌گذاران برای فرار از تورم افزایش یافت و تا ساعت ۱۸ به وقت تهران تا هزار و ۸۶۹ دلار پیشروی کرد. اما در ادامه وارد روندی اصلاحی شد و تا ساعت ۲۰ به هزار و ۸۵۸ دلار بازگشت.

فعالان بازار نسبت به  رشد قیمت سکه بد بین هستند. از نظر برخی از معامله گرها  سکه مقاومت خود را شکانده است و برخی انتظار رسیدن قیمت سکه به مرز ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان را دارند .  البته در این میان عده ای معتقدند که شکست مقاومت هنوز اتفاق نیفتاده است  و خرید ریسک بالایی  دارد.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها