|
کدخبر: 213998

قیمت جدید طلا و نقره در بازار جهانی

قیمت طلا و نقره در معاملات روز گذشته ایالات متحده عقب نشینی کرد که به گفته تحلیل‌گران این روند ناشی از افزایش شاخص دلار آمریکا و کاهش قیمت نفت خام بوده که برای بازار فلزات گرانبها به عنوان عامل منفی شناخته می‌شود.

بخشی از عقب‌نشینی قیمت‌ها در بازار روز گذشته به جلسه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو نیز نسبت داده شده است. بخشی از فروش‌های استقراضی سوادگرانه نیز روز گذشته احتمالا با نگاه به اینکه جلسه فدرال رزرو منجر به نزولی شدن قیمت‌ها خواهد شد، بر بازار تاثیرگذار بوده است. بر این اساس روز گذشته طلای آتی دسامبر با ۶.۸۰ دلار کاهش به قیمت ۱۷۸۹.۱۰ دلار در هر اونس و نقره آتی دسامبر در بازار کومکس نیویورک با ۰.۶۲۸ دلار کاهش به قیمت ۲۳.۴۴۵ دلار در هر اونس معامله شد.

هفته جاری به لحاظ داده‌های اقتصادی هفته‌ای شلوغ است که با جلسه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو برجسته‌تر هم شده است. بیشتر ناظران فدرال رزرو بر این باورند که بانک مرکزی پس از این جلسه زمان کاهش خرید اوراق قرضه ماهانه خود را اعلام خواهد کرد. برخی بر این باورند که یک بیانیه کاهشی بر بازار فلزات گرانبها فشار فروش جدیدی وارد خواهد کرد. با این وجود عده‌ای دیگر از تحلیل‌گران به جنبه‌های تاریخی نرخ بهره بالاتر و افزایش تورم اشاره می‌کنند که به طور کلی شرایط صعودی برای دارایی‌های سخت از جمله فلزات گرانبها ایجاد می‌کند.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند نزولی داشتند. در ایالات متحده آمریکا هر سه شاخص اصلی به روند صعودی خود ادامه دادند تا جایی که شاخص داو جونز برای نخستین موفق به عبور از سد ۳۶ هزار واحدی شد. انتشار گزارش درآمد شرکت‌ها در هفته‌های گذشته تاثیر مثبت بر بازارهای سهام داشته است. گزارش اشتغال ماه اکتبر ایالات متحده روز جمعه منتشر خواهد شد. انتظار می‌رود لیست حقوق و دستمزد غیر کشاورزی این ماه در مقایسه با افزایش ۱۹۴ هزار نفری ماه سپتامبر، ۴۵۰ هزار نفر افزایش یابد.

در بازارهای کلیدی خارجی روز گذشته شاهد افزایش شاخص دلار آمریکا بودیم. قیمت نفت خام نیمکس کاهش یافت و هر بشکه در حدود ۸۴ دلار معامله ‌می‌شود. همچنین بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری ایالات متحده به محدوده ۱.۵۵۳ درصدی رسید.

از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات آتی طلای دسامبر از مزیت فنی کلی کوتاه مدت در میان روند صعودی چهار هفته‌ای قیمت‌ها در نمودارهای میله‌ای روزانه برخوردار است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت و بالاترین سطح قیمت معاملات ماه سپتامبر یعنی ۱۸۳۶.۹۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی ۱۷۵۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا ۱۸۰۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح قیمت معاملات ماه اکتبر یعنی ۱۸۱۵.۵۰ دلار در هر اونس است. سطح حمایتی نخست طلا در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۱۷۸۰.۲۰ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۱۷۷۲.۴۰ دلار در هر اونس عنوان شده است.

قیمت معاملات آتی نقره دسامبر روز گذشته به پایین‌ترین سطح دو هفته گذشته خود رسید در چنین شرایطی روند صعودی معاملات مزیت فنی کلی کوتاه مدت خود را از دست داده و روند صعودی چهار هفته‌ای در نمودارهای میله‌ای روزانه نفی شده است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت ۲۵ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی ۲۲.۵۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره ۲۴ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته جاری یعنی ۲۴.۱۷۵ دلار در هر اونس مشاهده شده در حالی که سطح حمایتی نخست نقره بر روی پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۳.۴۳ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم بر روی ۲۳ دلار در هر اونس قرار گرفته است.  

 

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها