|
کدخبر: 213598

هر گرم طلای ۱۸ عیار چند؟ (۱۱ آبان)

اونس جهانی طلا در بازار امروز کمی افزایش یافت و به نرخ ۱۷۹۶ دلار رسید. قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز به یک میلیون و ۱۶۸ هزار تومان رسید.

در بازار امروز اونس جهانی طلا افزایش یافت و در بالاترین نرخ به ۱۷۹۶ دلار رسید. قیمت دلار در بازار آزاد امروز روند کاهشی داشت و همین مساله موجب شد برخلاف بازار دیروز قیمت طلا و سکه را کاهش دهد.

قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز یک میلیون و ۱۶۸ هزار تومان اعلام شد. قیمت سکه در سایت اتحادیه طلا تهران ۱۱ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان و در بازار آزاد ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نرخ گذاری شد.

مسیر اونس جهانی افزایشی است؟

فلز زرد ماه نوامبر را با رشدی اندک آغاز کرد. طلا که در ماه اکتبر به خاطر سیگنال‌هایی غالبا منفی از اقتصاد آمریکا توانست ۵۸ دلار پیشروی کند، در نخستین روز معاملاتی نوامبر با وجود افزایش بازدهی اوراق خزانه‌داری و بهبود شاخص دلار آمریکا، نتوانست مانور قابل‌توجهی را در روند خود ثبت کند. طلا تا زمان تهیه این گزارش توانست با ۶ دلار رشد تا هزار و ۷۹۰ دلار پیشروی کند. به نظر می‌رسد این رخوت طلا ناشی از انتظار برای دو جلسه پیش‌رو فدرال رزرو و بانک مرکزی انگلستان در هفته جاری است. مقامات مالی انگلیس در روز پنج‌شنبه نرخ بهره جدید را اعلام خواهند کرد. جلسه دو روزه فدرال نیز از روز چهارشنبه برای بحث و بررسی بسته‌های حمایتی و نرخ بهره برگزار خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود گزارش جدید اشتغال و بیکاری ایالات متحده نیز در هفته پیش‌رو توسط وزارت کار منتشر شود.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز هم پیش بینی کرد: هر اونس طلا ممکن است حمایت در سطح ۱۷۷۶ دلار را مجددا تست کند و شکسته شدن این سطح ممکن است باعث شود تا سطح ۱۷۶۴ دلار عقب نشینی کند.

جفری هالی اظهار کرد: بانک مرکزی آمریکا بعید است بیش از آنچه که نشان داده است، موافق تحکیم سیاست پولی باشد. اگرچه ممکن است میزان تعدیل خرید ماهانه اوراق قرضه را افزایش دهد اما احتمالا با قدرت اعلام خواهد کرد که افزایش نرخهای بهره قریب الوقوع نخواهند بود. اما هیچ کدام از این موارد خبر خوبی برای طلا نیست زیرا دلار و بازده اوراق قرضه را بالاتر خواهند برد.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها