|
کدخبر: 212539

عمر تایر خودرو؛ راهنمای کامل پوشش انواع لاستیک در بیمه بدنه ماشین

بیمه دات کام، یکی از معتبرترین سامانه‌های خرید آنلاین بیمه به حساب می‌آید. این سامانه شرایط خرید اینترنتی انواع بیمه خودرو نظیر بیمه بدنه و شخص ثالث خودرو را فراهم آورده است.

بانک و بیمه عمر تایر خودرو؛ راهنمای کامل پوشش انواع لاستیک در بیمه بدنه ماشین

عمر تایر خودرو نقش مهمی در سلامت خودرو دارد.

اگر در حال خرید لاستیک (تایر)های جدید برای خودروی خود هستید، همه‌ی مشخصات تایر و هزینه‌های آن و… ممکن است خرید شما را استرس‌زا کند. برای این‌که بتوانید خرید موفقی داشته باشید بهتر است با تایر، انواع آن، هزینه و عمر تایر خودرو آشنا شوید. عمر تایر خودرو بستگی به عوامل زیادی دارد، پس از بررسی هریک از عوامل می‌توان سنجید که یک تایر چه قدر عمر مفید دارد. در ادامه ما را دنبال کنید تا اطلاعات کاملی در این زمینه کسب نمایید.

مراحل ساخت لاستیک

برای ساخت لاستیک فرآیندی نیاز است که آن را طی مراحلی برای شما شرح می‌دهیم:

۱.درک از طریق تحقیق: سازندگان لاستیک، نحوه استفاده از لاستیک و عادات رانندگی مردم را مطالعه می‌کنند، تا مطمئن شوند تایرها نیاز عموم را برآورده می‌کند.

۲.توسعه و اختلاط مواد: بیش از ۲۰۰ ماده برای ساخت لاستیک نیاز است، که همه مواد نقش مهمی در ایمنی، بهره‌وری سوخت، عملکرد و سازگاری با محیط‌زیست دارند. این اجزا به پنج گروه تقسیم می‌شوند:

  • لاستیک طبیعی: جزء اصلی لایه‌های آج
  •  لاستیک مصنوعی: بخشی از آج‌های ماشین، وانت و لاستیک ۴×۴
  • سیاه کربن و سیلیس: به عنوان عامل تقویت‌کننده برای افزایش دوام استفاده می‌شود
  • کابل‌های تقویت‌کننده فلزی و نساجی: “اسکلت” تایر، شکل هندسی را تشکیل می‌دهد و سفتی را ایجاد می‌کند.

۳. طراحی: برای طراحی یک یک لاستیک نیاز به شبیه‌سازی‌های زیادی برای آزمایش و انتخاب بهترین گزینه برای ارائه و توسعه است.

۴- تولید: سازندگان لاستیک به صورت کاملا ماهرانه هر تایر را از طریق فرآیندهای دستی و اتوماتیک تولید می‌کنند.

۵- کنترل کیفیت: کنترل کیفیت تنها یک مرحله نهایی نیست. ما کیفیت را در طول فرآیند اندازه گیری می‌کنیم.

حداکثر عمر مفید تایر خودرو شما چقدر است؟

سال‌ها مردم برای این‌که بتوانند صحت وسلامت یک تایر را تشخیص دهند، میزان عمق آج‌ها را در نظر می‌گرفتند: افراد با صاف شدن ظاهری لاستیک برای تعویض‌شان تصمیم‌گیری می‌کردند.

در حیقت اگر عمق آج تایر خودرو مناسب باشد، مالک خودرو با اطمینان کامل می‌گوید: این تایر سالم است باید به یاد داشته باشید که تایرهای قدیمی جدای میزان صاف شدگی و عمق آج‌ها، می‌توانند بسیار خطرناک و مهلک باشند!

برخی می‌گویند: وقتی برای تایرها هیچ تاریخ انقضایی وجود ندارد چگونه عمر تایر ماشین شخیص دهیم؟ خودروسازان در پاسخ می‌گویند که بعد از گذشت ۶ سال اقدام به تعویض تایرها نمایند.

یک تایر خودرو چه مدت دوام می‌آورد؟

در مورد عمر تایر خودرو، اختلاف نظرهای زیادی جود دارد! بسیاری از خودروسازان معروف مانند: بنز، نیسان فورد و… فارغ از درنظر گرفتن میزان صاف شدگی توصیه دارند که تایرها نهایتا هر شش سال تعویض شوند.

به دنبال آن انجمن تولید‌کنندگان لاستیک اشاره کرده‌اند که نمی‌توان برای طول عمر تایر خودرو، تعداد سال مشخصی را درنظر گرفت؛ چون عواملی چون حرارت، نحوه انبارداری، شرایط استفاده و غیره می‌توانند بر طول عمر تایر تاثیر بگذارند!

عمر تایر را چگونه تعیین کنیم؟

لازم است بدانید که دیواره کناری تایر دارای برخی اعداد و ارقام است که به کمک آن می‌توانید عمر تایرها را مشخص نمایید. تایرهایی که پس از سال ۲۰۰۰ تولید شده‌اند یک کد دات ۴ رقمی دارند که دو رقم اول هفته تولید تایر و دو رقم دوم سال تولید تایر را نشان می‌دهند.

تفاوت بین لاستیک خارجی و ایرانی

کارشناسان فنی با انجام تحقیقات زیاد به این نتیجه رسیده‌اند که بین لاستیک ایرانی و خارجی از نظر سطح کیفی وسلامت تفاوتی وجود ندارد. حتی در بسیاری از مواقع لاستیک‌های ایرانی نسبت به لاستیک‌های خارجی عملکرد بهتری دارند؛ دلیل این مطلب معمولا تاریخ تولید نزدیک تر است که به معنی تازه تر بودن لاستیک‌های ایرانی است!

بهترین لاستیک ایرانی کدام است؟

امروزه لاستیک‌های زیادی از طریق واردات به بازار کشور عرضه شده است، که بیشتر آنها معمولا چینی و هندی هستند. اما باید دید که آیا کیفیت لاستیک‌های ایرانی را دارند؟ بهتر از کیفیت ایرانی‌ است یا بی‌کیفیت است؟

مقایسه بهترین لاستک‌های ایرانی

از جمله عوامل مهم بر عمر تایر خودرو نحوه وارد و انبار داری آن است. لاستیک‌هایی که از کره یا تایوان وارد ایران می‌شود، درجه دو بوده و این لاستیک‌ها اروپایی هستند که با بالاترین کیفیت عرضه می‌شوند. کیفیت لاستیک‌های ایرانی نسبت به لاستیک‌های خارجی مانند میشیلن، رودستون و هانکوک قابل مقایسه نیست. زیرا فناوری ساخت تولید لاستیک در ایران چندان حرفه‌ای و جدید نیست و امکان دسترسی به اطلاعات به روز اروپایی‌ها به دلیل مسائل منطقه‌ای چندان آسان نیست. اما این به این معنا نیست لاستیک‌های ایرانی کیفیت خوبی ندارند و باید به لاستیک‌های چینی غیر مفید بسنده کنیم! در زیر به بهترین آنها اشاره می‌کنیم.

بهترین و نرم‌ترین لاستیک ایرانی

اگر بخواهید بهترین لاستیک ایرانی را با رقبای خارجی مقایسه کنید، می‌توانید از دو راه بهره بگیرید:

  •  در بازار لاستیک، بررسی‌های میدانی انجام دهید.
  • نظرسنجی ساده ایجاد کنید و از کسانی که لاستیک‌های ایرانی خریده‌اند سوال کنید.

برای هزینه‌های تعویض تایر خودرو چه کنیم؟!

لاستیک

                           در کارشناسی خودرو، عمر تایرها نیز بررسی می‌شود.

می‌توانید برای کم کردن هزینه‌های تایر خودرو از بیمه بدنه استفاده نمایید. بیمه بدنه یک بیمه اختیاری‌ است، اما برای چنین روزهایی به درد می‌خورد! در حقیقت شخص بیمه‌گذار توانایی این را دارد که با پرداخت مبلغ مشخصی به عنوان حق‌بیمه به شرکت بیمه، وسیله‌نقلیه خود را در برابر خطراتی که ممکن است برای خودرو به وجود بیاید، بیمه کند.

برای استعلام، خرید یا تمدید بیمه بدنه ماشین خود به لینک زیر مراجعه نمایید:

https: //bimeh.com/carbody

پوشش‌های بیمه بدنه

در حالت کلی، خطراتی که تحت پوشش بیمه بدنه قرار می‌گیرند، به دو دسته اصلی و فرعی تقسیم می‌شوند:

خطرات اصلی مانند:

  •  سرقت کلی
  •  خساراتی که هنگام نجات و انتقال خودرو به آن وارد می‌شود
  • رخ دادن حادثه برای اتومبیل: خساراتی که با رخ دادن حوادثی مثل تصادف، آتش‌سوزی، انفجار، صاعقه به وسیله‌‌نقلیه بیمه‌شده و یا وسایل یدکی همراه آن وارد می‌شود.
  • خسارت‌های وارده به لاستیک و چرخ‌های موضوع بیمه‌شده

پوشش‌های اضافی

در زیر پوشش‌های اضافی بیمه بدنه را مشاهده می‌نمایید:

  • جبران خسار‌ت‌ وسیله‌ نقلیه در برابر حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله و فوران آتش‌فشان
  • سرقت درجای لوازم و قطعات خودرو
  • پاشش رنگ و اسید بر روی خودرو
  • شکست شیشه
  • پرداخت هزینه ایاب‌وذهاب
  • نوسانات بازار
  • خسارات وارد شده بر بدنه خودرو بر اثر کشیده شدن میخ و یا اشیای نوک‌تیز
  • خسارت‌های ناشی از کاهش ارزش خودرو
  • هزینه توقف خودرو در زمان بروز حادثه
  • پوشش حذف استهلاک
  • پوشش حذف فرانشیز
  • خسارت‌های وارد شده به خودرو خارج از مرز‌های کشور
  • خسارت‌های وارد شده بر بدنه خودرو بر اثر آزمایش سرعت و حمل مواد منفجره.

بیمه بدنه

                                          بیمه بدنه، خسارت لاستیک را جبران می‌کند.

خرید بیمه بدنه از بیمه دات کام

بیمه دات کام، یکی از معتبرترین سامانه‌های خرید آنلاین بیمه به حساب می‌آید. این سامانه شرایط خرید اینترنتی انواع بیمه خودرو نظیر بیمه بدنه و شخص ثالث خودرو را فراهم آورده است.

قبل از خرید بیمه بدنه خودرو به صورت اینترنتی، می‌توانید با مشاوران bimeh.com تماس حاصل بفرمایید. همچنین شما می‌توانید سوالات بیمه‌ای خودتان را بپرسید؛ با انتخاب پوشش‌های این بیمه‌نامه و مقایسه نرخ بیمه بدنه بین شرکت‌های بیمه‌ای معتبر و مختلف، بهترین بیمه بدنه اتومبیل مناسب با شرایط خود را تهیه نمایید. شما می‌توانید در وب سایت بیمه دات کام به راحتی با چند کلیک ساده خرید بیمه بدنه خود را انجام دهید به علاوه از هزینه تردد، آلودگی هوا و … رهایی خواهید یافت.

برگرفته از سایت بیمه دات کام https: //bimeh.com/

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها