|
کدخبر: 212049

پیش بینی قیمت دلار در روزهای آینده

رییس سابق کانون صرافان ضمن اشاره به روند افزایشی بازار ارز در هفته اول آبان ماه تحت تاثیر اخبار و تنش‌های سیاسی و اقتصادی، به کاهش قیمت دلار طی روز‌های آینده ابراز امیدواری کرد.

کامران سلطانی‌زاده با اشاره به تاثیر‌پذیری سریع بازار ارز از اتفاقات سیاسی و اقتصادی، درباره علت افزایش قیمت دلار توضیح داد: طی چند روز گذشته تنش بین ایران و آذربایجان و تاثیر آن در روند بازگشت ارز صادراتی، نامشخص بودن وضعیت برجام و تعلل در برگزاری دور بعدی مذاکرات و همچنین جو روانی تهدید حمله به ایران از سوی رژیم صهیو‌نیستی و پاسخ متقابل ایران از جمله عوامل سیاسی تاثیر‌گذار بر افزایش قیمت دلار بود.

این تحلیلگر بازار ارز ادامه داد: علاوه بر این موارد، زمزمه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و گمانه‌زنی‌ها درمورد تاثیر این موضوع بر افزایش قیمت کالا‌های اساسی، حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت و شایعه افزایش قیمت و کمبود بنزین، از دیگر اتفاقات منفی بود که در روند صعودی بازار ارز نقش داشت.

سلطانی‌زاده به تغییرات قیمت دلار هم اشاره کرد و گفت: بر این اساس درحالی‌که دلار در مهر ماه به کانال ۲۶هزار تومان کاهش یافته بود و هفته پیش هم در محدوده ۲۷۲۰۰تومان نوسان داشت، از اول آبان تحت تاثیر اتفاقات و اخبار منفی در مسیر صعودی قرار گرفت.

رییس سابق کانون صرافان در پایان ضمن ابراز امیدواری به اصلاح قیمت دلار بیان کرد: دلار طی این هفته حدود ۶۰۰تومان افزایش یافت و روز گذشته تا سطح ۲۷۸۵۰تومان هم پیش رفت، اما امیدواریم در روز‌های آینده مجددا شاهد بازگشت آرامش به بازار ارز و کاهش قیمت دلار به محدوده هفته قبل باشیم.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر