|
کدخبر: 208242

پیش بینی جذاب از قیمت دلار برای فردا (۲۱ مهر)

بازار ارز برای دهمین روز متوالی به روند نزولی ادامه داد تا اینکه امروز دلار آزاد به مرز ۲۷ هزار تومان رسید و در معاملات پشت‌خطی هم وارد کانال ۲۶ هزار تومان شد.

دلار از شنبه هفته گذشته درحالی که به سقف ۲۸۵۰۰تومان صعود کرده بود در مسیر نزولی قرار گرفت و تا امروز بعد از ده روز متوالی حرکت در مسیر کاهشی به مرز ۲۷هزار تومان رسید و حتی در معاملات پشت خطی سطح ۲۶۹۸۰تومان را هم لمس کرده است.

خوشبینی بسیاری از معامله‌گران به بازگشت ایران به میز مذاکرات برجام در آینده نزدیک دلیل اصلی قرار گرفتن دلار در مدار نزولی است؛ هرچند عده‌ای سعی کردند با شایعه‌پراکنی و جوسازی پیرامون این موضوع، سد راه دلار در این مسیر شوند و حتی در برخی روز‌ها توانستند با بالا بردن حجم خرید‌ها قیمت را افزایش دهند اما نهایتا با شکست مواجه شدند.

البته انتخاب رییس کل بانک‌مرکزی هم به کاهش بیشتر قیمت دلار دامن زد که این اتفاق از قبل پیش‌بینی شده بود؛ حالا با رسیدن دلار به مرز ۲۷هزار تومان، بازار در لبه پرتگاه قرار گرفته و در این شرایط بسیاری از معامله‌گران به لاک دفاعی فرو رفته‌اند و صرفا نظاره‌گر روند دلار هستند.

حالا اگر اهرم فشار فروشندگان بیش از نوسان‌گیران باشد این ارز به کانال ۲۶هزار تومان بازخواهد گشت و درصورت توقف فروش‌ها و یا انتشار یک خبر منفی احتمال تغییر مسیر بازار وجود دارد؛ اما رییس سابق کانون صرافان بر این باور است که باوجود مقاومت برخی معامله‌گران، روند نزولی دلار ادامه خواهد داشت و در این بین اگر زمان برگزاری دور بعدی مذاکرات هم مشخص شود، سرعت حرکت دلار در مسیر کاهشی بیشتر خواهد شد.

 

منبع: اقتصاد آنلاین
  • ناشناس ارسالی در

    دلاربایدبشه۱۵۰۰۰تومان تمام ماشینها زیر۵۰میلیون بشن خانه باید نهایت متری ۱۰ میلیون بشه موادغذایی و..باید ۵برابرارزون بشن همین

ارسال نظر