|
کدخبر: 200690

قیمت دلار فردا به کدام سو می رود؟ (۲۴ شهریور)

با تخلیه جو توافق با آژانس و وعده گروسی بر عدم صدور قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام، از عصر دیروز روند بازار تغییر کرد و دلار که تا ۲۶۹۰۰تومان پایین آمده بود، در معاملات امروز تا ۲۷۶۵۰تومان بالا آمده است.

از عصر یکشنبه بعد از پایان نشست گروسی و اسلامی و توافق ایران و آژانس و همچنین وعده مدیر کل آژانس اتمی مبنی بر عدم صدور قطعنامه علیه ایران در جلسه شورای حکام، روند بازار ارز نزولی شد و دلار که تا مرز ۲۸هزار تومان بالا رفته بود شروع به کاهش قیمت کرد و تا ظهر دیروز به ۲۶۹۰۰تومان رسید.

اما جو این خبر به سرعت از بین رفت و با شروع خرید‌ها قیمت دلار تا ساعات پایانی معاملات پشت‌خطی دیروز به ۲۷۳۰۰تومان افزایش یافت؛ باتوجه به از دست رفتن مرز مقاومتی ۲۷۲۰۰تومان معاملات خرید متوقف نشد و در نتیجه تا ساعت انتشار این خبر قیمت دلار به ۲۷۶۵۰تومان افزایش یافته است.

به گفته معامله‌گران، دامنه نوسان دلار تحت تاثیر اخبار بالا رفته و هر اظهار نظری درمورد برجام منجر به ایجاد جو صعودی یا نزولی می‌شود به طوریکه در یک روز شاهد رشد و روز دیگر سقوط بیش از هزار تومانی قیمت دلار هستیم؛ لذا باتوجه به نبود سیگنال قوی در بازار، طی چند هفته اخیر دلار موفق به ماندگاری در کانال ۲۶ یا ۲۸هزار تومان نشده و تحت تاثیر اخبار و انتظارات در محدوده ۲۷هزار تومان نوسان دارد.

در این میان یکی از فعالان بازار اظهار کرده که دلار از عصر دیروز در مسیر اصلاح قیمت قرار گرفته و معامله‌گران با بالا بردن حجم خرید‌ها در صدد جبران زیان دو روز گذشته هستند اما این روند هم ادامه‌دار نخواهد بود، چراکه خطر صدور قطعنامه علیه ایران از بین رفته و مجددا انتظارات نسبت به احتمال توافق مثبت شده است؛ بنابراین باتوجه به بالا بودن ریسک معاملات در این شرایط، به زودی شاهد خروج خریداران از بازار و تغییر روند دلار خواهیم بود.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر