|
کدخبر: 207965

پیش بینی جذاب از بازار سکه و طلا برای فردا (۲۰ مهر)

در بازار امروز ثبات نسبی در بازار دلار و اونس جهانی موجب شد قیمت طلا و سکه نوسان زیادی را نداشته باشند. اما قیمت سکه بر خلاف افت قیمت طلا با افزایش همراه بود. پیش‌بینی‌ها از روند قیمت طلا و سکه چگونه است؟

قیمت طلا امروز سومین افت این هفته را تجربه کرد. این فلز زرد رنگ امروز در بازار با ۱۲۰۰ تومان کاهش، به یک میلیون و ۱۴۱ هزار تومان رسید.

قیمت سکه در بازار امروز برای دومین روز متوالی افزایش یافت و با ۵۰ هزار تومان افزایش به قیمت ۱۱ میلیون و ۸۲۵ هزار تومان رسید.

با توجه به ثبات نسبی نرخ ارز در بازار و باقی ماندن دلار در کانال ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت سکه نوسان زیادی نداشت. همچنین اونس جهانی در مرز ۱۷۵۰ باقی ماند و همین دو موضوع موجب شد تا کارشناسان بر عقیده باشند که نوسان قیمت در طلا و سکه کاهش پیدا می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، دلار به بالاترین حد سه سال اخیر در برابر ین ژاپن صعود کرد. بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا به بالاترین حد از اوایل ژوئن به این طرف رسید و هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را افزایش داد.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، اونس طلا ممکن است به محدوده ۱۷۶۳ تا ۱۷۶۸ دلار بهبود پیدا کند و سپس روند نزولی را به سوی سطح حمایتی ۱۷۲۴ دلار ازسربگیرد.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت IG Market: بازار طلا مشکلات زیادی برای ارزیابی وضعیت دارد. نظر شخصی من این است که طلا به سمت نزول مایل است اما در حال حاضر در بازه محدودی حبس شده است.

معامله گران بزرگ بازار سکه به واسطه کاهش نوسان قیمت سکه به بازارهای دیگر مهاجرت کرده اند. در روزهای اخیر حتی شنیده شده است که بخشی از سکه بازان به بازار رمزارزها و خرید بیت کوین ورود کرده اند.

قیمت سکه از اواخر مردادماه،‌ دو روز متوالی، زیر محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، نوسان نکرده است. روز یک شنبه نیز که برای ساعاتی، فلز گران بهای داخلی تا محدوده ۱۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان کاهش یافت، خریداران وارد بازار شدند و توانستند در نهایت در معاملات پشت خطی، قیمت سکه را به بالای محدوده ۱۱ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان ببرند.

نوسانات محدود فلز گران بهای داخلی در ۲ ماه گذشته موجب شده است که بخشی از بازیگران بزرگ از این بازار خارج شوند. سکه در طول دو ماه گذشته عمدتا در بازه ۴۰۰ هزار تومانی، ۱۱ میلیون و ۸۰۰ الی ‍۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نوسان کرده است.

معامله گران بزرگ به واسطه همین کاهش نوسان و کسب سود بوده است که بعضا به بازارهای دیگر مهاجرت کرده اند. در روزهای اخیر حتی شنیده شده است که بخشی از سکه بازان به بازار رمزارزها ورود کرده اند. در چنین شرایطی، احتمال نوسان شدید در بازار سکه در کوتاه مدت کاهش یافته است ولی شکست هر کدام از نقاط ۱۱میلیون و ۸۰۰ یا ۱۲ میلیون و ۲۰۰هزار تومان، می تواند تغییرات رفتاری را در بازار فلز گران بهای داخلی ایجاد کند.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر