|
کدخبر: 206337

پیش بینی قیمت بیت کوین در کوتاه مدت

ارزش هر بیت کوین در آستانه ۴۸ هزار دلار قرار گرفت ولی خبر مهم این بود که در ماه قبل میلادی سهم این رمز ارز در سرمایه های موجود در بازار رمز ارزها کاهش چشمگیری یافت.

 همه پیش بینی ها از تداوم روند افزایشی قیمت ها در بازار رمز ارزها حکایت دارد. پیش بینی رسیدن قیمت هر بیت کوین به ۵۰ هزار دلار و رسدن قیمت هر اتریوم به مرز ۳۵۰۰ دلار در ماه های آتی ولی کمتر گزارشی در مورد مدت زمانی که قیمتها در این سطح می ماند اطلاعات دقیقی ارایه داده است.

بازار رمز ارزها به شدت تحت تاثیرخبرها و تحولات است و این تحولات هر روز بیش از قبل بازار را متاثر می کند. نتیجه تحولات هفته های اخیر را می توان در سبز پوش بودن بازار در روزهای اخیر مشاهده کرد.

 در روز دوشنبه دوازدهم مهر ماه سال ۱۴۰۰ ارزش هر بیت کوین در بازار در مرز ۴۸ هزار دلار قرارداشت و هر اتریوم با قیمت ۳۳۸۰ دلار مبادله شد. در این روز هر رمز ارز XRP قیمتی برابر با ۱.۰۴ دلار داشت و هر دوج کوین با قیمت۲۲ سنت به مشتری عرضه شد.

پیش بینی ها از تداوم روند افزایشی ارزش بیت کوین تا ۵۰ هزار دلار تا انتهای این ماه حکایت دارد که اصلی ترین دلیل ان افزایش پذیرش این رمز ارز در دنیا به خصوص در کشورهای در حال توسعه است.

مقامات کشور هند اعلام کرده اند که پذیرش بیت کوین در این کشور افزایش یافته است و شمار بیشتری از انها در این حوزه سرمایه گذاری می کنند. این خبر در شرایطی منتشر شد که هند فعالیت در بازار رمز ارزها را قانونی اعلام کرده است ولی همزمان در تلاش است تا روپیه دیجیتال را وارد بازار کند.

قرار بر این است که  این طرح در سال ۲۰۲۲ اجرا شود که در صورت تحقق می تواند از هند به عنوان دومین اقتصاد بزرگ دنیا بعد از چین نام برد که وارد حوزه عرضه ارز دیجیتال شده است.

از طرف دیگر نوسانات سهم بیت کوین در سهم سرمایه های موجود در بازار رمز ارزها مساله دیگری است که این روزها مورد بحث قرار می گیرد. مرکز مطالعات کوین مارکت در گزارش خود نوشت: بازار رمز ارزها در سالهای اخیر تحولات زیادی را شاهد بوده است و شاید اصلی ترین انها را بتوان در سهم بیت کوین در سرمایه موجود در بازار رمز ارزها دید. در سپتامبر امسال ارزش سرمایه موجود در بازار بیت کوین به کل سرمایه موجود در بازار رمز ارزها برابر با ۴۲.۵ درصد بود که پایین ترین سهم از سال ۲۰۱۷ تا کنون است. در این ماه سهم اتریوم در بازار به ۱۸.۳ درصد رسید که رکورد تازه ای را به خود اختصاص داده است و تمامی رمز ارزهای دیگری که در بازار وجود دارند سهمی معادل ۳۹.۳ درصد کل ارزش سرمایه  بازار را به خود اختصاص داده اند.

بررسی سیر تغییرات سهم بیت کوین در بازار نشان می دهد در سپتامبر سال قبل ۵۷.۹ درصد از سرمایه های موجود در بازار رمز ارزها به بیت کوین اختصاص داشت در حالیکه سهم اتریوم برابر با ۱۱.۷ درصد و سهم دیگر رمز ارزها برابر با ۳۰.۳ درصد بود.

در سپتامبرسال ۲۰۱۹ سهم بیت کوین در سرمایه موجود در بازار رمز ارزها به رقم بی سابقه ۶۷.۸ درصد رسید و تنها ۸.۶ درصد از سهم  سرمایه های موجود در بازار رمز ارزها به اتریوم اختصاص داشت.

این ماه  را می توان ماه  شکوفایی بیت کوین ارزیابی کرد. ماهی که اغلب فعالان بازار رمز ارز تمایل داشتند سرمایه های خود را وارد بازار بیت کوین کنند و پیش بینی ها حکایت از افزایش چشمگیر قیمتها در این بازار داشت.

اما در سپتامبر سال ۲۰۱۷ این رکورد شکنی برای اتریوم تجربه شد و سهم سرمایه موجود در این بازار به ۲۰.۸ درصد کل سرمایه های موجود در بازار رسید .در این زمان سهم بیت کوین در بازار برابر با ۴۷.۵ درصد بود.

 

منبع: بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها