|
کدخبر: 205960

آخرین تغییرات قیمت سکه و طلا (۱۱ مهر)

قیمت سکه در بازار امروز ۱۱ مهر به ۱۱ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان کاهش یافت و طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۵۷ هزار تومان رسید.

در بازار امروز اونس جهانی به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی بدون تغییر بود. قیمت طلا و سکه در شروع معاملات بازار امروز این دو فلز گران بهای داخلی به افت دلار واکنش نشان دادند و قیمت‌ها ارزان شد.

قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز در پایین‌ترین نرخ به یک میلیون و ۱۵۷ هزار تومان رسید. قیمت سکه ۱۱ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان ثبت شد.

قیمت دلار آمریکا امروز یکشنبه ۱۱ مهر ماه برای دومین روز متوالی در این هفته کاهش یافت اما توانست کانال ۲۸ هزار تومان را حفظ کند. نرخ ارز امروز در بازار ارز تهران به ۲۸ هزار و ۵۰ تومان رسید.

قیمت طلا و قیمت سکه روز گذشته به افت دلار توجه نکردند و با افزایش قیمت همراه بودند. قیمت طلا دیروز نسبت به دو روز پیش، با ۱۸۰۰ تومان افزایش، یک میلیون و ۱۶۶ هزار تومان نرخ گذاری شد. سکه هم همچون طلا افزایش را تجربه کرد.قیمت سکه روز شنبه به ۱۱ میلیون و ۸۸۲ هزار تومان کاهش یافت.

با توجه به بالا آمدن ارزش ذاتی قیمت سکه، احتمال افت زیاد در بازار سکه کمی دور از انتظار است. البته ممکن است تعطیلی های اواسط هفته موجب شود که گروهی از معامله گران به صورت موقت از بازار خارج شوند. معمولا کسانی که اهل ریسک نیستند، در شرایط ابهام آلود، بخشی از دارایی های سکه یا ارز خود را به فروش خواهند رساند.

یکی از دلایلی که باعت نزول دلار شده سیگنال جدیدی است که از سوی بانک مرکزی مخابره شد. بانک مرکزی به افزایش قیمت دلار واکنش نشان داده است و گفته است پر قدرت بازار ارز را کنترل میکنیم. بانک مرکزی از دیروز برای طول هفته قصد دارد، از دو جناح نوسان قیمت دلار را مدیریت کند. بازار ارز متشکل و سامانه نیما. بازار ارز متشکل منبع تامین اسکناس و سامانه نیما منبع تامین حواله محسوب می‌شود و شنیده‌ها حاکی از آن بود که بانک مرکزی قصد دارد از ابزار خود در این دو منبع تامین ارزی استفاده و نوسان قیمت دلار در این هفته را کنترل کند.

یک عده از معامله گران بازار ارز معتقدند دلار در شرایط فعلی وارد فاز استراحت شده است تا بار دیگر پر قدرت وارد روند صعود شود.

در کنار این دلایل، اخبار برجام هم که در چند وقت اخیر داغ شده است و بازار را با شک و ابهام مواجه سخته است. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران (شنبه شب) در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما حضور یافت و به تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی پرداخت و به سؤالات مطرح شده پاسخ داد.

او گفت: سیاست خارجی و اقتصاد کشور را به مذاکرات و برجام محض گره نخواهیم زد. دولت یک برنامه توسعه اقتصادی دارد که به سرعت پیش می‌رود. قرار نیست وزارت خارجه را معطل برجام کنیم. امیرعبداللهیان گفت که مذاکرات به زودی انجام می‌شود و افزود: اصل اینکه مذاکرات در وین بوده و فرمت وین را می‌خواهیم ادامه دهیم روی این اتفاق نظر وجود دارد. ترکیب تیم را داریم نهایی می‌کنیم. وزارت خارجه مذاکره را دنبال خواهد کرد و مذاکرات در چارچوب معاونت سیاسی وزارت خارجه دنبال خواهد شد و طرف‌های مذاکراتی و توافقی که انجام می‌شود در سطح وزرای خارجه کشورهای مذاکره کننده تایید و جمع بندی نهایی خواهد شد. اما وزارت خارجه در چارچوب نهادهای بالادستی نظام وظیفه ذاتی مذاکراتی را انجام خواهد داد.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: هنوز زمان مشخصی برای مذاکرات تعیین نکرده ایم چون هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده ایم. حالا ۱ هفته دیگر باشد یا ۱ ماه دیگر یا بیشتر هنوز مشخص نیست.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر