|
کدخبر: 203881

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار چند؟ (۳ مهر)

قیمت طلا و سکه امروز بر خلاف رشد بهای طلای جهانی در روز جمعه و با پیروی از افت نرخ ارز، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه طرح قدیم به ۱۱ میلیون و ۲۹۸ هزار تومان رسید.

قیمت طلا پس از سقوط یک درصدی در روز گذشته، تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به تبعات مشکلات بدهی شرکت اورگرند چین که تقاضا برای دارایی‌های امن را تقویت کرد، در معاملات روز جمعه بهبود یافت.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۱۷۵۲ دلار و ۲۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز پنج‌شنبه به ۱۷۳۷ دلار و ۴۶ سنت سقوط کرده بود که پایینترین قیمت از ۱۱ اوت بود.

در بازار معاملات آتی امریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۷۵۲ دلار رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۱.۶ درصد کاهش، در ۱۷۴۹ دلار و ۸۰ سنت بسته شده بود.

اما سیگنال بانک مرکزی امریکا در خصوص افزایش زودتر از موعد نرخ‌ها طلا را در مسیر کاهش هفتگی قرار داد.

افزایش نرخ‌های بهره هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و به جذابیت سرمایه‌ گذاری در آن لطمه می‌زند.

جفری هالی، تحلیلگر شرکت OANDA برای منطقه آسیا اقیانوسیه گفت: سرمایه‌گذاران آسیایی ممکن است برای حفاظت در برابر تحولات نامطلوب مربوط به مشکلات بدهی اورگرند بخواهند طلا خریداری کنند. این فلز ارزشمند احتمالا در کوتاه‌مدت بین ۱۷۴۰ تا ۱۷۸۰ دلار معامله خواهد شد.

در حالی که ریسک‌پذیری باعث صعود شاخص‌ها در وال‌استریت شد اما بازارهای سهام آسیا به دلیل سرنوشت شرکت سازنده املاک مقروض اورگرند چین مضطرب بودند.

در این بین، شاخص دلار نزدیک به پایین‌ترین حد یک هفته اخیر که روز پنج‌شنبه به آن نزول کرده بود، ایستاد.

بر اساس گزارش رویترز، ذخایر “اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست” که بزرگترین صندوق ETF تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز پنج‌شنبه ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۹۹۲.۶۵ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، به ۲۲ دلار و ۶۷ سنت رسید و در مسیر ثبت ۱.۲ درصد کاهش هفتگی قرار گرفت. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد کاهش، ۹۸۲ دلار و ۴۷ سنت معامله شد اما از ابتدای هفته جاری تاکنون ۴.۳ درصد رشد داشته که بزرگترین رشد هفتگی در شش هفته اخیر است. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، به ۱۹۹۶ دلار و ۹۴ سنت رسید با این حال در آستانه سومین کاهش هفتگی متوالی قرار دارد.

قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۳ مهر تا ساعت ۱۹، نسبت به دیروز کاهش یافت و ۲۷ هزار و ۴۹۸ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴، ۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز شنبه قیمت دلار را برای فروش ۲۶ هزار و ۸۳۴ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۶ هزار و ۳۰۳ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز، نسبت به دیروز کاهش یافت و در رقم ۳۲ هزار و ۲۲۱ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۹۷۶ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۱ هزار و ۴۳۶ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۳۰ هزار و ۸۱۳ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۲۹۸ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۱ میلیون و ۸۶۶ هزار تومان است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۳۹ هزار و ۱۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، پنج میلیون و ۹۰۵ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۱۷۰ هزار تومان است.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر