|
کدخبر: 198100

نکات بازخرید بیمه عمر ۱۴۰۰ همه در یک جا

بیمه‌ عمر یک قرارداد بلندمدت بیمه‌ای به شمار می‌رود که گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری است. از مهم‌ترین دلایلی که بعضی از افراد تمایلی به خرید این بیمه نشان نمی‌دهند، مدت طولانی قرارداد آن است.

بانک و بیمه  نکات بازخرید بیمه عمر ۱۴۰۰ همه در یک جا

بیمه‌ عمر یک قرارداد بلندمدت بیمه‌ای به شمار می‌رود که گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری است. از مهم‌ترین دلایلی که بعضی از افراد تمایلی به خرید این بیمه نشان نمی‌دهند، مدت طولانی قرارداد آن است. به نظر آنان، اگر قرار باشد سرمایه این بیمه را پس از ۲۰ سال دریافت کنند، چندان جذابیت و کاربردی برایشان نخواهد داشت. اما برای این مسئله نیز راه‌حلی وجود دارد. بازخرید بیمه عمر همان راه‌حلی است که برای بیمه‌گزاران در نظر گرفته شده است. طبق این راه‌حل، آنها هر زمان که بخواهند، می‌توانند به اندوخته خود دسترسی داشته باشند.

بیمه عمر و هزاران مزایایی که باید بدانید

این‌روزها، بیمه عمر از آن دسته مطالبی‌ست که زیاد درباره‌ی آن می‌شنویم و مطالعه می‌کنیم. بیمه عمر زیرمجموعه بیمه اشخاص محسوب می‌شود. این بیمه، نوعی سرمایه‌گذاری بلندمدت با مزایای مناسب، پشتیبان مالی برای خانواده و همه افراد دوراندیشی است که امروز سکه‌ای کنار گذاشته و فردا کوزه‌ها سود می‌برند.

درواقع با مطالعه و شنیدن درباره‌ی این بیمه مهم، ممکن است دچار سردرگمی شویم که این بیمه ارزش خریدن دارد یا خیر؟ برای این‌که بتوانیم پاسخ دقیقی به این سوال دهیم، پیشنهاد می‌کنیم راهنمای کامل بیمه عمر را بخوانید.

بازخرید بیمه چیست؟

بیمه‌گزار در طول اعتبار بیمه عمر، این حق را دارد که بیمه خود را بازخرید کرده یا قرارداد آن را در شرکت بیمه بازخرید کند. اما به چه علتی؟

علل متفاوتی برای انجام این کار وجود دارد که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم:

  1. بیمه‌نامه عمر ارزشی برای سرمایه‌گزاری بلندمدت نداشته باشد.
  2. بیمه‌گزار از خدمات شرکت بیمه‌ای ناراضی باشد.
  3. نیاز مالی بیمه‌گزار وی را مجبور به بازخرید بیمه عمر کند.

در حقیقت این عمل یکی از مزایای بیمه عمر به حساب می‌آید که اندوخته بیمه نامه همواره در دسترس بیمه‌گزاران این بیمه‌نامه خواهد بود.

لطفا توجه داشته باشید که:

از آنجایی که این بیمه نامه بلند مدت است، شرکت‌های بیمه‌گزار درصدد هستند شایسته‌ترین عملکرد را در مدت این بیمه به بیمه‌گذاران خود ارائه ‌دهند.به همین علت خرید این بیمه‌نامه به صورت ده یا بیست ساله یک سرمایه‌گذاری دو سر برد است. حال اگر سن شما بالای ۲۰ سال است و از زمان شروع بیمه عمرتان ۵ سال نگذشته، اقدام به بازخرید بیمه نامه نکنید چون در این صورت صد در صد ضرر خواهید کرد.

بهترین زمان باز خرید بیمه‌نامه عمر چه موقعی است؟

شاید با خواندن این مقاله به این سوال در ذهنتان برخورده باشید که بهترین زمان برای بازخرید بیمه عمر دقیقا چه موقعی‌ست؟ در پاسخ به این سوال می‌توان گفت بهترین زمان برای این عمل برای افراد مختلف با هم تفاوت دارد.

برای مثال:

اگر بیمه‌نامه عمر برای یک خردسال باشد، امکان دارد پس از گذشت ۵ سال سود دهد. حال بیاییم و درنظر بگیریم بیمه‌نامه برای یک فرد ۵۰ ساله خریداری شده است.در این صورت چگونه بیمه‌نامه پس از ده سال امکان سوددهی برای این فرد خواهد داشت؟

بیمه عمر سالمندان

بازخرید بیمه عمر برای افراد مسن

شرایط کلی بازخرید را در زیر مطالعه می‌کنید:

براساس شرایطی که بیمه عمر داراست، هر فرد بیمه‌گذاری می‌تواند با اختیار تام بیمه ‌عمرش را بازخرید کند. حتی اگر علت خاصی نداشته باشد. شما نیز اگر قصد بازخرید بیمه عمر خود را دارید، می‌توانید به نمایندگی و کارگزاری بیمه‌نامه‌تان مراجعه کنید.

به خاطر داشته باشید که اقساط بیمه عمر را در موعد مشخص شده پرداخت کنید. اگر چنین اتفاقی نیفتد، اندوخته‌های شما پوچ شده و شرکت بیمه آنها را کسر و در طولانی مدت صفر خواهد کرد. حال شاید بخواهید از شرایط بازخرید در رشته بیمه عمر شرکت‌های مختلف بیمه‌گر اطلاع حاصل کنید، پس دانستن مطالبی در ادامه مفید به نظر می‌رسد.

باز خرید بیمه عمر پاسارگاد

شرایط بازخرید بیمه عمر پاسارگاد به این شرح است: پس از گذشت شش ماه از شروع بیمه‌نامه، بیمه‌گذار می‌تواند بیمه‌نامه‌اش را بازخرید کند.

چنانچه شما قبل از ۵ سال اقدام به بازخرید این بیمه کنید، شرکت بیمه‌گر این حق را دارد که درصدی از اندوخته شما را به عنوان هزینه اداری کسر کند. البته نگران نباشید مابقی اندوخته به حساب شما واریز خواهد شد.

بازخرید بیمه عمر ایران

اگر قصد داشته باشید، این بیمه‌نامه را بازخرید کنید، باید بدانید که از ماه دوم عقد بیمه‌نامه، این فرصت برای شما مهیاست.سن این قرارداد بیمه‌ای شرکت بیمه ایران، حداقل ۵ ساله است و پوشش‌های آن از روز اول برقرار خواهد بود. چنانچه بازخرید شما قبل از رسیدن به سود اتفاق بیفتد، صد در صد متحمل زیان خواهید شد. لازم است بدانید که مبلغ بازخرید بیمه عمر ایران باتوجه به پرداختی و سن بیمه‌گزار محاسبه خواهد شد.

بازخرید بیمه عمر پارسیان

بیمه عمر پارسیان نیز برای بازخرید حرفی برای گفتن دارد. بازخرید این بیمه عمر زمانی عملی خواهد بود که بیمه‌گزار حداقل هفت ماه حق بیمه پرداخت کرده باشد. شرکت بیمه پارسیان در این شرایط با کسر کردن هزینه‌های اداری اقدام به بازخرید بیمه عمر خواهد کرد.این بازخرید برای بیمه‌نامه‌هایی‌ست که اندوخته سرمایه‌گزاری داشته باشند.

شرایط و مدارک مورد نیاز برای باز خرید بیمه عمر:

همانطور که گفته شد برای بازخرید این بیمه به دلیل یا توجیه خاصی نیاز نیست. هر زمانی که برای بازخرید بیمه خود تمایل داشتید، تنها کافی است با همراه داشتن مدارک زیر به نمایندگی شرکت بیمه مدنظر خود مراجعه کنید:

بازخرید بیمه عمر

مدارک موردنیاز برای بازخرید بیمه عمر

  • اصل بیمه‌نامه عمر
  • رسید پرداخت‌های حق بیمه
  • تاییدیه حسابداری در خصوص دریافت حق بیمه
  • مدارک شناسایی بیمه‌گذار
  • پر کردن فرم مخصوص بازخرید بیمه عمر

برای خرید بیمه عمر از کجا مشاوره بگیریم؟

قطعا شما بهتر می‌دانید که بیمه عمر از آن دسته بیمه‌ هاست که جزییات فنی زیادی دارد. اطلاع پیدا کردن در مورد همه جنبه‌های این رشته بیمه‌ای کاری سخت و زمان بری خواهد بود. به همین علت می‌توانید از مشاوران و متخصصین بیمه دات کام کمک بخواهید. این کارشناسان بیمه با دقت و حوصله به تمام سوالات بیمه عمر شما پاسخ خواهند داد و شما را در انتخاب و خرید بهترین بیمه عمر راهنمایی خواهند کرد.

بیمه عمرمشاوره با کارشناسان بیمه دات کام برای خرید بیمه عمر

اگر در مورد بازخرید بیمه عمر اعم از سود و پوشش‌های بیمه‌ای آن یا سایر موضوعات مرتبط با این بیمه سوالی داشتید، کافی است با مشاوران ما در تماس باشید و از مشاوره تخصصی کارشناسان بیمه دات کام استفاده کنید.

منبع مطلب: مقاله سایت بیمه دات کام https: //bimeh.com/

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها