|
کدخبر: 197610

چرا طلا گران شد؟

قیمت بیت کوین و اتریوم افزایش یافت، قیمت طلا تحت تاثیر گزارش ضعیف اشتغال، بالای مرز ۱۸۲۰ دلار قرار گرفت. با توجه به گزارش ضعیف منتشر شده احتمال دارد برنامه تیپرینگ به تعویق بیافتد.

بانک و بیمه چرا طلا گران شد؟

قیمت طلای جهانی در شروع معاملات روز جمعه روی ۱۸۱۲ دلار قرار داشت. مرز ۱۸۲۰ دلار برای طلا مهم تلقی می‌شد، قیمت طلا در طول معاملات روز جمعه رشد کرد و تا نزدیکی ۱۸۳۵ دلار نیز رسید. قیمت طلا در پایان معاملات روز جمعه روی ۱۸۲۷ دلار قرار گرفت.

علت اصلی افزایش قیمت طلا گزارش نسبتا ضعیف بازار کار آمریکا عنوان می‌شود، طبق این گزارش در ماه گذشته ۲۳۵ هزار شغل ایجاد شد که خیلی کمتر از مقدار پیش‌بینی شده یعنی ۷۲۰ هزار بود. گزارش ضعیف ایجاد شغل از آن جهت مهم بود، که فدرال رزرو برای آغاز تیپرینگ نیاز به رسیدن به حد مشخصی از اشتغال را دارد و اگر این اتفاق نیافتد احتمال دارد، فدرال رزرو مجبور شود، برنامه تیپرینگ را به تعویق بیاندازد.

رشد دستمزدها، علت دیگر افزایش قیمت طلا

علاوه بر گزارش پایین‌تر از حد انتظار ایجاد شغل، افزایش نرخ دستمزدها نیز به شکل‌گیری انتظارات تورمی و رشد قیمت طلا کمک کرد. بر این اساس سطح دستمزها در ماه آگوست مصادف با مرداد و شهریور ۰.۶ درصد رشد کرد. پیشبینی می‌شد رشد دستمزدها ۰.۳ درصد باشد. رشد دستمزدها در ماه پیش از آگوست ۰.۴ درصد بود. بر این اساس نرخ رشد دستمزها در آگوست نسبت به ماه گذشته افزایش یافت.

قیمت بیت کوین و اتریوم افزایش یافت

تغییرات قیمتی بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بود، قیمت بیت کوین در ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه عصر به وقت ایران بالای ۵۰ هزار دلار و روی ۵۰ هزار و ۲۲۶ دلار قرار داشت. سرمایه بازار بیت کوین با این افزایش قیمت به ۹۴۴ میلیارد دلار رسیده بود.

همراه با بیت کوین قیمت اتریوم نیز افزایش یافت. قیمت اتریوم در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه عصر به وقت ایران روی ۳ هزار و ۹۱۹ دلار قرار داشت و سرمایه بازار آن به ۴۶۰ میلیارد دلار رسیده بود.

کدام ارز دیجیتال بهترین عملکرد را داشت؟

فانتوم با سرمایه حدود ۳ میلیارد دلاری بهترین عملکرد ۷ روزه و ۲۴ ساعت اخیر را در بازار ارزهای دیجیتال داشت. قیمت این ارز دیجیتال روی ۱.۱۴ دلار قرار داشت، قیمت آن در ۲۴ ساعت گذشته ۳۶ درصد و در هفت روز گذشته ۱۴۰ درصد افزایش یافته بود.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر