|
کدخبر: 188623

برگشت ناگهانی بیت کوین / طلا ارزان شد

در روزی که گذشت بیت کوین دوباره توانست ۴۰هزار دلار معامله شود اما طلا همچنین به زیر ۱۸۰۰ دلار رسید.

بیت کوین برای اولین بار در نزدیک به شش هفته بیش از ۴۰هزار دلار افزایش یافت زیرا احساسات صعودی پس از فروش های اخیر افزایش یافت.

این ارز رمزپایه در حدود ۴۰هزار و ۲۴۵ دلار معامله شد. طبق اطلاعات Coin Metrics ، این ارز تقریباً ۱۶.۹٪ افزایش یافته است. آخرین بار بیت کوین در ۱۶ ژوئن بالاتر از سطح ۴۰هزار دلار معامله شد.

ارزهای رمزنگاری شده دیگر نیز با افزایش رو به رو شدند. اتریوم با افزایش ۱۲٪ در حدود ۲۴۱۵ دلار معامله شد.

این افزایش پس از آن رخ داد که بیت کوین اخیراً پس از فروش جهانی سهام ، به زیر ۳۰ هزار دلار رسید و این نگرانی را ایجاد کرد که می تواند حتی بیشتر سقوط کند.

ماسک ، دورسی ، وود در کانون توجه

جک دورسی ، مدیر عامل توییتر ، ایلان ماسک ، مدیر عامل تسلا و کتی وود ، مدیر عامل شرکت ARK Invest ، اخیراً در جریان کنفرانس بیت کوین با عنوان "The B-Word" صحبت کردند.

ماسک گفت که تسلا احتمالاً شروع به پذیرش بیت کوین برای خرید وسایل نقلیه می کند زیرا سهم بیشتری با استخراج بیت کوین به انرژی های تجدیدپذیر است.

استخراج بیت کوین فرآیند پر انرژی برای ایجاد سکه های جدید است که شامل حل مسائل پیچیده ریاضی است. توان محاسباتی مورد نیاز برای انجام این کار نیز انرژی زیادی را مصرف می کند.

جک دورسی ، رئیس توییتر نیز هفته گذشته گفت که ارز دیجیتال «بخش بزرگی» از آینده این شرکت خواهد بود. روز یکشنبه هم ، روزنامه ای در لندن گزارش داد که آمازون به دنبال پذیرش پرداخت بیت‌ کوین تا پایان سال است. این دو خبر می تواند دلیل برگشت سریع قیمت بیت کوین باشد.

پس از این اظهارات سرانجام بازار از کف حمایتی که از زمان سقوط مه در آن ثابت مانده بود خارج شد و در سطح بالاتری قرار گرفت.

ناامیدی طلا

طلا زیر سطح روانشناختی ۱۸۰۰ دلار در هر اونس قرار گرفت زیرا فروش مسکن جدید ایالات متحده در ژوئن با سقوط ۶.۶٪ رو به رو شد.

وزارت بازرگانی ایالات متحده روز دوشنبه اعلام کرد ، فروش خانه های جدید با نرخ سالانه ۶۷۶هزار خانه در فصل تنظیم شده است. فروش ماه مه (خرداد) از ۷۶۹هزار به ۷۲۴هزار واحد اصلاح شد.

بازار خواستار پیشروی فروش در ماه ژوئن به ۸۰۰هزار واحد بود.به صورت سالانه ، فروش مسکن جدید ۱۹.۴ درصد از برآورد سال گذشته ۸۳۹هزار واحد کاهش داشت.

طلا پس از انتشار داده ها ، به یک منطقه منفی سقوط کرد. معاملات آتی طلای آگوست (شهریور) در آخرین معاملات با ۱۷۹۷.۱۰ دلار معامله شد که در روز ۰.۲۶ درصد افت داشت.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر