|
کدخبر: 182908

آغاز پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی به این افراد

معاون مسکن روستایی گفت: تسهیلات نوسازی واحد‌ها برای سال ۱۴۰۰ در سه ماه اول امسال تصویب و ابلاغ شده که به زودی پرداخت آن آغاز می‌شود.

بانک و بیمه آغاز پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی به این افراد

 عزیزالله مهدیان معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت و گویی، با بیان اینکه طرح نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی را به شدت دنبال می‌کنیم، گفت: با افزایش میزان تسهیلات مسکن روستایی از ۵۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان، شاهد افزایش و مقاوم سازی تعداد بسیار زیادی از روستا‌ها در کشور هستیم.

او ادامه داد: اجرای چنین اقداماتی کمک بزرگی به بحث نوسازی در سطح کشور بود و افزایش میزان تسهیلات مسکن روستایی از ۵۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان هم کمک بسیار بزرگی در این حوزه به شمار می‌رود.

مهدیان یادآور شد: امسال از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی و اجرای این پروژه‌ها پرداخت شده و در سال گذشته هم یک هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها پرداخت شده است.

معاون مسکن روستایی اظهار کرد: بخش عمده‌ای از اعتباری که لازم داریم برای اتمام این پروژه‌ها به صورت کامل پرداخت شده و منابع آن کاملا تامین شده است و همچنین پرداخت تسهیلات بلا عوض هم به ۱۲۰ هزار واحد ابلاغ شده است.

تصویب تسهیلات مسکن روستایی در سه ماه ابتدایی امسال

مهدیان اظهار کرد: تسهیلات نوسازی واحد‌ها برای سال ۱۴۰۰ در سه ماه اول امسال تصویب و ابلاغ شده است، این در حالی است که در سال‌های گذشته در نیمه دوم و پایان هر سال این تسهیلات ابلاغ می‌شد.

مهدیان بیان کرد: طبق قانون سالانه باید ۱۵ درصد افزایش سقف تسهیلات داشته باشیم و این قانون در سال‌های گذشته اجرا می‌شد، ولی امسال به دلیل تورم و گرانی، سقف افزایش تسهیلات به ۱۰۰ میلیون تومان رسید و بر این اساس حدود ۵۰ درصد افزایش یافت.

معاون مسکن روستایی در خصوص ابلاغیه پرداخت این تسهیلات اظهار کرد: بانک‌ها قول دادند که تا پایان هفته به استان‌ها ابلاغ کنند و هم اکنون به بانک مرکزی و بانک‌های عامل این موضوع ابلاغ شده و به زودی به بانک‌های استان‌ها هم ابلاغ می‌شود.

او یاد آور شد: کسی که تاکنون تسهیلات را دریافت نکرده و قرارداد با بانک‌ها برای دریافت تسهیلات منعقد نکرده باشد، می‌تواند از این تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی استفاده کند.

معاون مسکن روستایی اظهار کرد: میزان استقبال از این تسهیلات بسیار بالا است، به طوری که در برخی از استان‌ها بیش از ۱۵۰۰ نفر برای دریافت این تسهیلات صف بسته‌اند و اگرچه مبلغ قابل توجهی نیست، اما برای روستاییان بسیار می‌تواند موثر باشد.

او تاکید کرد: برای نوسازی واحد‌های روستا‌ها می‌توان از این تسهیلات استفاده کرد و یک واحد ۷۵ متری به خوبی نوسازی می‌شود.

مهدیان در پایان گفت: برای مسکن محرومان از محل حساب ۱۰۰ امام نقشه ساختمانی و نظارت‌ها تامین می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • مهدی ارسالی در

    بنیاددر استان مرکزی با جایگزینی ساخت به جای دادن زمین
    خود عامل افزایش قیمت سرسام آور زمین وخانه در روستاها شد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها