|
کدخبر: 178633

قیمت طلا پس از انتخابات به کدام سو می رود؟

بهای هر گرم طلا در بازار ایران مدت‌هاست که بین یک میلیون تا کمتر از یک میلیون تومان نوسان دارد و برخی انتظار کاهش قیمت آن را دارند

بانک و بیمه قیمت طلا پس از انتخابات به کدام سو می رود؟

حالا مدت‌هاست بهای هر گرم طلا در بازار ایران از یک میلیون تومان عبور کرده است و فقط در مقاطعی که سیگنال مثبت از مذاکرات وین ارسال شده، بهای آن به زیر یک میلیون تومان برگشته و به سرعت دوباره خود را به کانال قیمت یک میلیون تومان رسانده است اما آیا مطابق آنچه که مردم انتظار دارند بهای طلا پس از انتخابات کاهشی می‌شود؟

روسای تشکل‌های صنفی طلا و فعالان این بازار در مصاحبه‌های مختلفی که با رسانه‌ها داشته‌اند اعلام کرده‌اند که حداکثر نوسان قیمت طلا ۵ درصد خواهد بود و این بازار بیشتر از این کاهش قیمت نخواهد داشت.

انتخابات تاثیر خاصی بر بازار طلا نخواهد داشت؟

آنها همچنین اعتقاد دارند که انتخابات تاثیر خاصی بر بازار طلا نخواهد داشت و مهم‌ترین مولفه‌ای که می‌تواند قیمت طلا در بازار ایران را متاثر کند احیای برجام است که البته قیمت‌ها را به صورت هیجانی ممکن است تا زیر یک میلیون تومان بیاورد و سکه تمام بهار آزادی را از کانال ۱۰ میلیون به زیر بکشد.

با وجود این آنها اعتقاد دارند که این اتفاق کوتاه و مقطعی است و بازار پس از انتخابات و در صورت احیای برجام در محدوده قیمت‌های فعلی به ثبات می‌رسد.

طلا در انتظارات تصمیمات فدرال رزرو و احتمالا سیاست‌های انبساطی

در بازار جهان هم طلا در انتظارات تصمیمات فدرال رزرو و احتمالا سیاست‌های انبساطی است و از آن سمت خوش‌بینی‌ها برای مهار کامل کرونا در سال پیش رو کاهش داشته است. بنابراین فعالان بازار جهانی طلا احتمال روند صعودی اما اندک طلا را دور از انتظار نمی‌دانند.

بر اساس آخرین نظرسنجی کیتکو هم گرچه تحلیلگران طلا نظر قاطعی درباره رشد قیمت جهانی طلا ندارند اما سرمایه‌گذاران این بازار به صعودی شدن قیمت طلا رای داده‌اند.

 

منبع: رکنا

ارسال نظر