|
کدخبر: 177559

قیمت اتریوم به کدام سو می رود؟

از آنجا که اخیرا قیمت اتریوم در انتظار داده‌های تورمی آمریکا روند صعودی در پیش گرفته، برخی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که این رمزارز موفق به شکستن خط مقاومتی ۲هزار و ۹۱۵دلاری خواهد شد.

بانک و بیمه قیمت اتریوم به کدام سو می رود؟

از آنجا که سرمایه‌ گذاران بر روی داده‌های تورمی آینده ایالات متحده متمرکز شده‌اند، قیمت اتریوم در حالت افزایشی قرار گرفته است. اتریوم که در حال حاضر وارد کانال ۲هزار و ۸۰۰دلاری شده، اکنون حدود ۵.۲درصد پایین‌تر از بالاترین سطح آن در تاریخ ۲۵می معامله می‌شود.

اتریوم و سایر رمزارزها در پایان هفته نسبتا تغییر کمی داشتند. همه آنها به داده‌های اقتصادی ایالات متحده واکنش اندکی نشان دادند. این داده‌ها نشان می‌دهد در حالی که اقتصاد بیش از ۵۰۰هزار شغل اضافه کرده، نرخ بیکاری در ماه می به ۵.۸درصد کاهش یافته است.

در حالی که نرخ بیکاری از میزان پیش‌بینی شده یعنی ۵.۹درصد کمتر بوده، کل مشاغل اضافه شده به میزان قابل توجهی کمتر از حد برآورد شده بود.

در هفته جاری، تمرکز بر روی آخرین اطلاعات شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) که روز پنجشنبه منتشر می‌شود، خواهد بود. تحلیلگران انتظار دارند این داده‌ها نشان دهد که CPI آمریکا در ماه مارس به ۴.۷درصد افزایش یافته، در حالی که CPI اصلی به بیش از ۳درصد صعود کرده است.

همچنین قیمت اتریوم به اتفاقات صنعت دیفای واکنش نشان خواهد داد. این صنعت نیز نسبتا بی سر و صدا شده است. بر اساس DeFi Pulse، ارزش کلی قفل شده (TVL) به ۶۷میلیارد دلار افزایش یافته که نسبتا بالاتر از میزان آن در ماه گذشته یعنی ۵۰میلیارد دلار است.

پیش‌بینی قیمت اتریوم

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که قیمت اتریوم در دامنه محدودی قرار گرفته است. در حال حاضر این رمزارز در کانال ۲هزار و ۸۰۰دلاری معامله می‌شود که کمی پایین‌تر از سطح مقاومتی مهم ۲هزار و ۹۱۵دلاری، نقطه‌ای که در طول چند هفته گذشته برای عبور از آن در تقلا بوده است. این قیمت همچنین در راستای ۳۸.۲درصدی سطح اصلاحات فیبوناچی است.

از طرفی این قیمت در حال شکل دادن الگوی سر و شانه معکوس است. بنابراین در کوتاه‌مدت نمی‌توانیم شرایطی را که قیمت سطح مقاومتی را می‌شکند، نفی کنیم. اگر قیمت بتواند به بالای خط مقاومی ۲هزار و ۹۱۵دلاری صعود کند، این مورد تایید خواهد شد. با این حال، یک سقوط به زیر خط حمایتی ۲هزار و ۵۵۸دلاری، این پیش‌بینی را بی‌اعتبار می‌کند.

در نمودار ارائه شده، روند تغییر قیمت اتریوم را مشاهده می‌کنید؛

اتریوم+جدول

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر