|
کدخبر: 173323

علت ریزش سنگین قیمت بیت کوین چیست؟/بروزرسانی (۲ تیر ۱۴۰۰)

بر اساس برخی از الگو های تکنکیال احتمال اصلاح بیشتر قیمت بیت کوین وجود دارد، یکی از محدوده‌های بازگشتی در سطح ۲۸ تا ۳۰ هزار دلار است و نقطه دوم سطح ۲۰ هزار دلار که کمی بعید می‌رسد به این سطح برسد.

بانک و بیمه علت ریزش سنگین قیمت بیت کوین چیست؟/بروزرسانی (۲ تیر ۱۴۰۰)

بازار جهانی ارزهای مجازی امروز روز خونینی را تجربه کرد، به گونه‌ای که اکثر ارزهای مطرح بازار کاهش حدود ۱۰ درصدی قیمت را تجربه کردند.

روز گذشته یک حساب کاربری در توئیتر نوشت: بیت کوین‌ بازها چند هفته دیگر که بفهمند شرکت تسلا بیت کوین‌های خود را فروخته، دو دستی بر سرشان می‌زنند.

البته وی گفت: با حجم نفرتی که علیه ایلان ماسک در جریان است من از وی خرده نمی‌گیرم. در پاسخ به این توئیت ماسک با یک کلمه جواب داد و نوشت: «واقعا».

 پس از این توئیت ماسک قیمت بیت کوین سقوط سنگینی را تجربه کرد و حتی رقم ۴۲ هزار و ۴۴۱ دلار را هم دید.

این بزرگ‌ترین افت قیمت بیت کوین در بازار جهانی طی سه ماه گذشته محسوب می‌شود، البته ماسک پس از ساقط کردن قیمت بیت کوین احتمالا با هدف نوسانگیری در یک توئیت نوشت که شرکت تسلا بیت کوین‌های خود نفرودخته است و همین امر باعث شد تا قیمت بیت کوین کمی رشد کرده و به مرز ۴۵ هزار دلار برسد.

هفته گذشته هم ماسک طی اظهارنظری غیرمنتظره گفت که تصمیم شرکت تسلا برای فراهم کردن امکان خرید ماشین با بیت کوین را به خاطر نگرانی‌های زیست محیطی به حالت تعلیق درآورده است.

ایلان ماسک دلیل این مسئله را مصرف بالای انرژی‌ های فسیلی به ویژه ذغال سنگ برای تولید برق مورد نیاز برای استخراج بیت کوین عنوان کرده بود.

وی گفته بود که تسلا دیگر برنامه‌ای برای فروش خودرو به بیت کوین ندارد.

ماسک یکی از بزرگ‌ترین حامیان ارزهای مجازی در جهان است و قبلا شرکت تسلا که وی مدیریتش را برعهده دارد ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین خریده است.

علت ریزش‌های اخیر چیست؟ بروزرسانی (۲ تیر ۱۴۰۰)

ریزش‌های اخیر دلایل گوناگونی دارد که در ادامه به این دلایل می‌پردازیم.

تأثیر تصمیم صندوق نهادی گری‌اسکیل بر بیت کوین

به تازگی خبری منتشر شد که احتمالاً شاهد آزادسازی قریب‌الوقوع دارایی‌های قفل شده در صندوق نهادی گری‌اسکیل بیت کوین تراست GBTC باشیم، همین خبر به تنهایی منجر به افت ۵ درصدی قیمت بیت کوین شد.

اقدامات چین و سرنوشت مبهم بیت کوین

بعد از تصمیمات چین شاهد کاهش ۱۱.۸ درصدی دشواری استخراج بیت کوین بودیم که به واسطه سیاست‌های سخت گیرانه دولت چین ایجاد شد. بیت کوین در ۶ ژوئن و ۳۰ می تجربه ۲ سقوط را نیز داشت. البته فعالان ارز دیجیتال تجربه ریزش در بیت کوین را در سال ۲۰۱۸ نیز داشتند که بعد از خاموشی گسترده دستگاه‌های ماینیگ توسط ماینرها ایجاد شد.

بیت کوین اقتصاد السالوادور را متلاشی خواهد کرد؟

پذیرش بیت کوین توسط دولت السالوادور موافقان و مخالفان زیادی داشت. استیو هانکه، اقتصاددان و استاد دانشگاه جان هاپکینز، یکی از مخالفان هست که معتقد است، ارزش فاندامنتال بیت کوین صفر هست و در نهایت منجر به فروپاشی اقتصاد السالوادور می‌شود. به این واسطه که السالوادور ارز داخلی ندارد.

یک اروپایی بیت کوین را حیوان خطرناک دانست

فابیو پانتا، یکی از اعضای هیئت‌مدیره بانک مرکزی اروپا است که بیت کوین را حیوان خطرناک نام نهاد. به این دلیل که بیت کوین توسط مجرمان استفاده می‌شود و انرژی زیادی مصرف می‌کند.

الگوی کراس مرگ در بیت کوین

بنیان‌گذار Coinbase در خصوص ارزهای دیجیتال دو هشدار داد. هشدار اول در این خصوص است که نمودار بیت کوین الگوی کراس مرگ را نشان می‌دهد. به این علت که میانگین متحرک ۵۰ روزه در بیت کوین به زیر میانگین متحرک ۲۰۰ روزه رسیده است. هشدار دوم هم این هست که دارایی‌های دیجیتال و ۹۰ درصد NFT ها در سه تا پنج سال آینده بدون ارزشی خواهند بود.

بیت کوین هم گرفتار حباب شد

صحبت از حباب در اقتصاد ایران زیاد می‌شود اما جالب بدانید که بر اساس نظرخواهی بانکی در امریکا ۸۱ درصد از مدیران صندوق‌ها معتقدند که بیت کوین دارای حباب است.

 

منبع: خبر آنلاین
  • بایدن دزد ارسالی در

    پولها را دولت و بانکهای امریکا دزیدن ایل ان ماسک نقش گوشت قربونی را بازی میکنه تا مردم آمریکا متوجه نشن پولها را بایدن و پارلمان و بانکها و یک درصد سرمایدار دزدی دن،توی شیبا و دوج کوین دولت بایدن هزاران میلیارد دلار دزدی کرده،باقیمت سازی و مع املات الگریتمی در اوج قیمت سر مردم امربک ا و دنیا خالی گرد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها