|
کدخبر: 169470

محبوب ترین رمزارزها بعد از بیت کوین کدامند؟

قیمت بیت کوین در بازار جهانی افزایش زیادی پیدا کرده است و سرمایه گذاری در این بازار چندان سوداور نیست. حال سوال این است که کدام رمز ارزها می توانند جایگزین بیت کوین شوند.

بانک و بیمه محبوب ترین رمزارزها بعد از بیت کوین کدامند؟

بازار رمزارزها در دنیا با سرعت زیادی رشد می کند و اخباری که در مورد ارزش آنها مخابره می شود نشان دهنده افزایش تقاضا برای آنها در بازار جهانی است.

شناخته شده ترین رمز ارز در بازار دنیا بیت کوین است که در سال ۲۰۰۹ ایجاد شد و هم اکنون تنها ۲۱ میلیون بیت کوین در بازار وجود دارد.  از طرف دیگر طی یک سال اخیر ارزش بیت کوین در بازار جهانی ۶۰۰ درصد رشد کرده است و از ۷۰۰۰ دلار به بالغ بر ۵۴ هزار دلار رسید.

اما  تنها بیت کوین در بازار رمز ارزها طرفدار ندارد بلکه رمزارزهای دیگری هم هستند که در یک سال اخیر با استقبال زیادی روبرو شده اند. استقبال از رمز ارزها در سال ۲۰۲۰ که دنیا درگیر بحران کرونا بود افزایش زیادی پیدا کرد.

طبق گزارش ارایه شده توسط نشریه techrepublic یکی از محبوب ترین رمز ارزهایی که این روزها در بازار مبادله می شود Etherium است که عنوان پر مصرف ترین و محبوب ترین رمز ارز مورد مبادله در بازار را به خود اختصاص داده است و از نظر ارزش سرمایه ، بعد از بیت کوین جایگاه دوم را دارد.

محبوبیت این رمز در روزهایی که افزایش قیمت بیت کوین سرمایه گذاری در این بازار را غیر اقتصادی و سخت کرده است، باعث شد تا ارزش آن با سرعت زیادی افزایش پیدا کند و برخی در مورد تبدیل شدن این بازار به یک بازار پر رونق دیگر در سالهای اتی صحبت کنند.

 رمز ارز دیگری که در سالهای اخیر از محبوبیت بالایی برخوردار بود، داج کوین Dogecoin نام دارد که توسط دو مهندس نرم افزار ایجاد شد. هدف از ایجاد این رمز ارز توسط این دو مهندس ایجاد وسیله ای برای مبادله بود که نیازی به پرداخت هزینه های رایج نظام بانکی سنتی نداشته باشد.

این رمز ارز بعد از سرمایه گذاری ایلان ماسک در آن به عنوان یکی از محبوب ترین رمز ارزهای دنیا تبدیل شد و هم اکنون از نظر ارزش سرمایه  ششمین رمز ارز بزرگ دنیا است. هم اکنون ارزش بازار این رمز ارز برابر با ۴۲ میلیارد دلار است.

 دیگر رمز ارزهای محبوب در دنیا را XPR و Tether نام دارند و به نظر می رسد در سالهای آتی سهم آنها در اقتصاد دنیا بیشتر شود. نکته مهم در مورد سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها این  است که فرد سرمایه گذار در این حوزه اطلاعات و دانش لازم را داشته باشد  تا از زیان در نتیجه حضور در این بازارها اجتناب کند.

 

منبع: بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها