|
کدخبر: 162138

پیش‌بینی عجیب از سقوط قیمت دلار

حسین راغفر، اقتصاددان گفته نخستین کار دولت بعدی باید این باشد که دلار را به ۱۰ هزار تومان برساند و بیش از این میزان هم کاهش دهد. اما آیا دلار ۱۰ هزار تومانی شدنی است؟

بانک و بیمه پیش‌بینی عجیب از سقوط قیمت دلار

حسین راغفر، استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا در گفت‌وگویی اعلام کرده که نخستین اقدام دولت بعدی باید این باشد که نرخ دلار را به ۱۰ هزار تومان و حتی کمتر از این برساند. او دو سال قبل هم گفته بود نرخ واقعی دلار در اقتصاد ایران زیر ۴ هزار تومان است.

البته بسیاری راغفر را با اظهارنظر جنجالی‌اش درباره دلار ۴۰ هزار تومانی می‌شناسند. او دو سال قبل گفته بود با روندی که دولت در پیش گرفته است نرخ دلار به ۴۰ هزار تومان هم می‌رسد. اظهارنظری که همان زمان واکنش‌های بسیاری داشت و بسیاری معتقد بودند این اظهارات به انتظارات تورمی و افزایش قیمت در بازار دامن می‌زند.

اکنون هم اظهارنظر راغفر درباره دلار ۱۰ هزار تومانی قابل تامل است. به خصوص که هم اقتصاددانان و هم فعالان اقتصادی بارها تاکید کرده‌اند که نرخ واقعی دلار در اقتصاد ایران بالای ۲۰ هزار تومان است و هر کاهش اجباری در نرخ دلار به ضرر صادرات اندک ما تمام می‌شود.

در ماه‌های گذشته و با نوسان نرخ دلار، پیش‌بینی‌های بسیاری در خصوص نرخ دلار عنوان شده است. پیش‌بینی‌هایی که همگی نرخ دلار را در محدوده ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان اعلام می‌کند و می‌گوید نرخ دلار از این رقم پایین‌تر نخواهد آمد.

پیش از برگزاری انتخابات امریکا هم زمزمه‌هایی در خصوص دلار ۱۵ هزار تومانی مطرح بود و بسیاری معتقد بودند با شکست دونالد ترامپ و انتخاب جو باید ممکن است نرخ دلار در ایران تا ۱۵ هزار تومان هم برسد.

اما همان زمان هم کارشناسان اقتصادی تاکید داشتند که حتی در صورت پیروزی بایدن و آغاز سریع روند مذاکره میان دو کشور، دلار دیگر به نرخ‌‌های زیر ۲۰ هزار تومان باز نمی‌گردد.

حال باید دید حسین راغفر، چگونه دلار ۱۰ هزار تومانی و کمتر از آن را پیش‌بینی کرده و بر چه اساسی آن را محتمل می‌داند و آن را مهم‌ترین و نخستین کار دولت آینده می‌داند؟

منبع: تجارت نیوز
  • علی ارسالی در

    ملت دلار نمیخورن ..هر وقت قیمت برنج مرغ گوشت مواد غذایی و حامل انرژی رو برگردوندی به سال ۹۰ ملت متوجه میشن که دلار شده ۷تومان وگرنه منم میگم مرغ شده ۵هزار منتهی موقع حساب باس ۵۰هزار کیلوشو بدی

  • ناشناس ارسالی در

    احمق ترین نادون ۱۴۰۰

  • صفدرمدرسی فر ارسالی در

    شما ها واسه صادرات چندر غازی باید مردم و کشور را نابود کنید

  • ناصر ارسالی در

    اگر می خواهند مردم از بد بختی نجات پیداکنند و جوانان بتوانند ازدواج کنند باید دلار بزیر ۱۰۰۰۰ تومان بر گردد ۱۰۰۰۰ یعنی ۱۰ برابر قیمت دلار قبل از احمدی نژاد اگر بخواهند آینده کشور را نجات دهند باید دلار ارزان شودو۸۰ میلیون نفر را فدای چند هزار نفر صادراتی نکنند

  • ناشناس ارسالی در

    ببینیم و تعریف کنیم ،

  • محسن ارسالی در

    چرا نیاد تمام دنیا پول ملی شون نسبت ب دل ار گاها بیشتره، بسه دلال بازی مردم خسته شدن واقعا قیمت دلار 10 تومن زیاد هست آگه وارد کننده نباشیم،، وقتی وارد کننده نبا شیم دلار صادرات اینقدر ماذا می مونه ک ای ن قیمت ها نمیخرند

  • بهنام ارسالی در

    گسترش معلومه تو کار دلاری خودت
    منا فعت در خطر افتاده

  • عباس ارسالی در

    دولت بعدم مثل این دولت وسیلش از پل گذشت وعده هارو یادش میره و مردمو سرکار میزاره البته منم قدرت داشتم خوشم میومد ملت رو اذیت کنم

  • ناشناس ارسالی در

    اصلا تعجب کردم که به تو میگند استاد اقتص اد.دولت به بهانه ی تحریمها دلار را ده بر ابر کرده و مسئولین که با اف ای تی اف مخا لفند و کاسب تحریم تو حالت خوبه

  • محسن ارسالی در

    اذیت و آزار مردم به نفع دلار و دلال ها و ..... دیگه بس است مردم را دریابید که اوضاع اعتماد عمومی از کارکرد صحیح حاکمیت اداری ازبین دارد میرود و جایگاه حاکمیت اداری عملا در نزد اذهان عمومی مخدوش و بی اثر شده است و در نیجه رقبت به حضور در انتخابات و..... را ندارند به هر چی که معتقد هستید مردم را و جامعه ایران را دریابید نگذارید بیش از این گسسته بشود و از فلاکت و بی ارزش شدن پول ملی را نجات بدهید

  • ناشناس ارسالی در

    بنظر می آید ایشان تکلیفشان با خودشان روش ن نیست نباید برای اظهارات کارشناسی یک اس تاد اقتصاد تا این حد اختلاف باشد دلار 40 000 تومانی و زیر 10000 تومان!!!!!!

  • ناشناس ارسالی در

    بابا اینو تو مغز پوکتون فرو کنید دلار دی گه زیر 20 تومن نمیاد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها