|
کدخبر: 160882

آخرین تحولات بازار طلا + قیمت

امروز قیمت طلا در حالی که فروش خرده فروشی ایالات متحده ۳ درصد از سطح بی سابقه ژانویه کاهش یافته است ، سعی در حفظ سود دارد.

بانک و بیمه آخرین تحولات بازار طلا + قیمت

افت شدید فروش خرده فروشی یک ماه پس از آن رخ داد که مصرف کنندگان با سرعتی بی سابقه خرید کردند. بر اساس آخرین داده های وزارت بازرگانی ایالات متحده،که روز سه شنبه منتشر شد،فروش خرده فروشی ایالات متحده ماه گذشته پس از افزایش اصلاح شده ژانویه، ۳ درصد کاهش یافت.

داده ها به طور قابل توجهی مخالف انتظارات بودند.زیرا اقتصاددانان پیش بینی کاهش ۰.۵ درصدی این شاخص را داشتند.یکی از متغیرهای اصلی در نزول شاخص کاهش فروش خودرو بود. پس از افزایش ۵.۹ درصدی در ژانویه،ماه گذشته ۲.۷٪ کاهش یافت.اقتصاددانان انتظار داشتند این متغیر دو دهم درصد افزایش داشته باشد. گروهی ، که شامل خودرو،گاز،مصالح ساختمانی و خدمات غذایی نمی شود ۳.۵٪ افت کرد. اقتصاددانان انتظار داشتند میزان افت این گروه شش دهم درصد باشد. اما آخرین داده های اقتصادی تأثیر کمی بر بازار طلا داشت حتی در شرایطی که قیمت اونس به بیش از ۱۷۰۰ دلار رسیده است.

معاملات آتی طلای آوریل آخرین قیمت هر اونس ۱۷۳۰.۶۰ دلار معامله شد که در روز نسبتاً بدون تغییر بود. اگرچه داده ها از آنچه انتظار می رفت بدتر بود ، برخی از اقتصاددانان گفته اند که از دیدن افت پس از دستاوردهای شدید ژانویه تعجب نمی کنند.

با وجود کاهش ماهانه،فروش خرده فروشی سالانه ۶.۳٪ افزایش دارد. آدام باتن ، استراتژیست ارشد ارز در Forexlive گفت: «این گزارش خوبی نیست ، اما اگر بازبینی ها را اضافه کنید ، تقریباً به اندازه عنوان ها بد نیست.» مطمئناً باید طوفان های وحشتناک ماه فوریه را باید در نظر داشت. بنابراین نتیجه گیری در مورد وضعیت خرید مصرف کننده ها با این داده ها دشوار است.با بررسی محرک های بیشتر، بازگشایی بیشتر و آب و هوای خوب،در ماه مارس احتمال روند بهبود یابد.

کاهش این شاخص می تواند نشانه ای از تضعیف احیای قدرت خرید در مهم ترین اقتصاد جهان باشد و این برای طلا که پناهگاه اقتصاد در رکود است اتفاق خوبی است اما قیمت طلا فعلا به این خبر خوب واکنش خاصی نشان نداده است.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها