|
کدخبر: 155666

پیش بینی قیمت دلار برای فردا (۵ اسفند)

دلار در پی سفر مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران و مهلت سه ماهه ایران به آمریکا برای لغو تحریم‌ها، با کاهش قیمت روبه‌رو شد و نرخ آن به ۲۴۵۵۰تومان رسید؛ حالا بازار ارز تا سررسید مهلت بعدی ایران وارد برزخی شده که احتمال نتیجه مثبت آن بالا است ولی در این مدت مجددا شاهد نوسان قیمت دلار متاثر از بگو‌مگو‌های برجامی دو کشور خواهیم بود.

بانک و بیمه پیش بینی قیمت دلار برای فردا (۵ اسفند)

درحالیکه روز گذشته قیمت دلار با تصور لغو تحریم‌ها و پایین آمدن انتظارات افزایشی به ۲۴۶۵۰تومان کاهش یافته بود، با شروع معاملات امروز در واکنش به درگیری دولت و مجلس بر سر توقف اجرای پروتکل الحاقی، در معاملات نقدی و پشت‌خطی با افزایش رو‌به‌رو شد و به همین ترتیب نرخ این ارز در بازار آزاد به ۲۴۸۵۰ و در صرافی‌ملی به ۲۴۳۶۵تومان رسید.

ولی روند صعودی نرخ ارز پس از سفر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران و توافق بر سر ارائه مهلت سه ماهه ایران به آمریکا برای لغو تحریم‌ها، متوقف شد و در پی این تصمیم قیمت دلار در بازار آزاد به ۲۴۵۵۰ و در صرافی‌ملی به ۲۴۱۸۲تومان کاهش یافت.

سیگنال همتی به دلار

یکی دیگر از عواملی که باعث شد قیمت دلار کاهش یابد مذاکره رییس کل بانک مرکزی با سفرای دو کشور کره‌جنوبی و ژاپن درخصوص تعیین‌تکلیف منابع بلوکه شده ایران بود؛ همتی امروز با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامی خود از توافق ایران با کره‌جنوبی بر سر جابه‌جایی و مصرف بخشی از منابع بانک‌مرکزی در این کشور به مقاصد مورد نظر خبر داد.

همچنین به گفته همتی، سفیر ژاپن نیز ضمن اعلام اهتمام سفارت این کشور در ایجاد ارتباط بین بانک‌های‌مرکزی ایران و ژاپن، پیشنهاد داده که برای تسریع در پرداخت بدهی‌های شرکت‌های ایرانی به طرف‌های ژاپنی، منابع موجود برای خرید واکسن کرونا استفاده شود.

دلار در دوراهی برجام

اگرچه توافق امروز ایران با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کنار اقدامات اخیر آمریکا مبنی بر پس گرفتن مکانیزم ماشه نشان‌ از تمایل دو طرف به بازگشت بر سر میز مذاکره دارد ولی کشمکش دولت و مجلس درمورد توقف یا ادامه اجرای پروتکل الحاقی و همچنین اظهارات متناقض مسئولان تاثیر منفی بر قیمت دلار خواهد گذاشت.

بر همین اساس بازار ارز در این مهلت سه ماهه هم به اخبار سیاسی پیرامون برجام و تحریم‌ها واکنش نشان خواهد داد و هر اظهارنظری قیمت دلار را با کاهش یا افزایش همراه خواهد کرد ولی از آنجا که طی دو ماه گذشته شوک اخبار سیاسی تا حدودی تخلیه شده، انتظار نمی‌رود در این مدت قیمت دلار دچار نوسان شدیدی شود.

حرکت دلار به سمت مقصد بعدی

به گفته تحلیلگران فنی بازار ارز، اگر در روزهای آینده دلار در قیمت فعلی یعنی ۲۴۵۰۰تومان تثبیت و از آن حمایت شود مقصد بعدی این ارز نرخ ۲۴۲۰۰تومان خواهد بود و با ادامه این روند احتمال ورود به کانال ۲۳هزار تومان بالا است؛ ولی درصورتی که مسیر بازار با مقاومت نوسان‌گیران عوض شود قیمت اسکناس آمریکایی ابتدا تا ۲۴۷۰۰ و سپس تا ۲۵هزار تومان افزایش خواهد یافت.

 

منبع: اقتصاد آنلاین
  • ناشناس ارسالی در

    وقتی ازدشمن خطرناک یک ملت میگوییم بایدآن قدربنیه های تولیدداخلی بالاباشدکه ریال ک شورخودمان ارزش بالاداشته باشدنه دولت وبا نک مرکزی وصرافیهاخودشان اقدام به خریدوفر وش دلارمیکنندکافی است دربحث تولیدداخلی و بحث ارج نهادن به ارزش پول ملی مسیولین بی انات مقام معظم رهبری رامدنظرداشته باشند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها