|
کدخبر: 151436

خانه های کشور بیمه حوادث می شوند

سلیمانی‌ گفت: ۵۰ درصد حق بیمه منازل مسکونی را دولت در قالب یارانه پرداخت می‌کند و ۵۰ درصد دیگر نیز به صورت قسطی بر روی قبوض برق اعمال می‌شود.

بانک و بیمه خانه های کشور بیمه حوادث می شوند

رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: واحدهای مسکونی سراسر کشور در برابر حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله بیمه می‌شوند.

غلامرضا سلیمانی‌امیری دوشنبه در حاشیه بازدید از دفتر مرکزی بیمه ایران معین آبادان از تشکیل صندوق بیمه حوادث طبیعی کشور خبر داد و اظهارکرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ کلیه واحدهای مسکونی کشور در مناطق روستایی، مناطق آزاد و شهرها زیر پوشش بیمه حوادث قرار می‌گیرند.

وی افزود: ۵۰ درصد حق بیمه منازل مسکونی را دولت در قالب یارانه پرداخت می‌کند و ۵۰ درصد دیگر نیز به صورت قسطی بر روی قبوض برق اعمال می‌شود.

سلیمانی‌امیری در ادامه به طرح جدید بیمه ایران معین در خصوص پرداخت وام بیمه‌گری در مناطق آزاد کشور اشاره کرد و گفت: به دلیل رکود اقتصادی ناشی از شیوع کرونا به بیمه ایران معین اجازه داده می‌شود به جای اخذ وجه نقد در ۱۲ قسط هزینه بیمه شخص ثالث، بیمه عمر و هزینه دیگر بیمه‌ها را تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال از مشتریان خود دریافت کند.

وی همچنین در خصوص بیمه خودروها گفت: بحث خودروهای متعارف و نامتعارف موضوعی است که در زمان فعلی برای صاحبان خودروها مشکل ایجاد کرده است چرا که با توجه به افزایش نرخ خودرو عملا رقم ۲ میلیاردو ۲۰۰ میلیون ریال به عنوان مرز نرخ خودرو با توجه به افزایش نرخ خودروی داخلی معنا ندارد.

سلیمانی امیری افزود: به همین دلیل لایحه‌ای تقدیم مجلس شورای اسلامی شد و در کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار گرفته و امید است در هفته آینده در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تصویب شود که با تصویب آن بخشی از مشکلات ناشی از نرخ نامتعارف خودروها برطرف خواهد شد.

مدیرعامل جدید بیمه ایران معین نیز در جمع خبرنگاران اظهارکرد: ۱۰۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه بدون ضامن، کارمزد و سود در کمترین زمان برای تسهیلات بیمه شهروندان ساکن درمناطق آزاد در نظر گرفته شده است.

داریوش محمدی افزود: سقف تسهیلات در نظر گرفته شده در این رابطه ۱۰۰ میلیون ریال با بازپرداخت ۱۲ قسط می‌باشد و همه بیمه‌های ثالث، درمان، عمر، سرمایه‌گذاری و تمام رشته‌های بیمه‌ای را شامل می‌شود.

وی گفت: عموم شهروندان ساکن در منطقه آزاد اروند می‌توانند به شبکه نمایندگان و شعب بیمه ایران معین در آبادان، خرمشهر و ماهشهر مراجعه کنند و با کمترین تشریفات اداری بیمه نامه قبلی خود را که در حال انقضا و یا منقضی شده است را با دریافت تسهیلات و به صورت غیر نقدی تمدید کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران برای بازدید و بهره‌برداری از چند شعبه بیمه همچنین شرکت در چند نشست به استان خوزستان سفر کرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها