|
کدخبر: 141974

قیمت دلار فردا به کدام سو می رود؟ (۲۶ آذر)

روز

بانک و بیمه قیمت دلار فردا به کدام سو می رود؟ (۲۶ آذر)

دلار با ۲۰۰تومان افزایش نسبت به گذشته با نرخ ۲۶هزار تومان معاملات امروز را آغاز کرد و ساعاتی بعد مجددا اندکی افزایش یافت و به ۲۶۱۰۰تومان رسید؛ این در حالیست که پیش‌بینی می‌شود اوج نوسان قیمت دلار تا روی کار آمدن بایدن بین کانال ۲۵ تا ۲۶هزار اومان باشد و احتمال جهش مجدد نرخ بسیار پایین است.

روز گذشته دلار روند نزولی در پیش گرفته بود که به گفته بیشتر تحلیلگران، بازار ارز به خبر موافقت رهبری برای بررسی لوایح قانون مبارزه با پولشویی واکنش مثبت نشان داده و از همین رو دلار روی قیمت ۲۵۸۰۰تومان به کار خود پایان داد؛ بر همین اساس پیش‌بینی می‌شد بازار ارز امروز هم روند روز گذشته را در پیش گرفته و دلار باز هم ارزان شود.

بر خلاف انتظار بازار ارز امروز روی دیگری از خود نشان داد. دلار بازار آزاد معاملات ابتدایی را با نرخ ۲۶هزار تومان آغاز کرد که نسبت به روز گذشته ۲۰۰تومان افزایش یافته بود؛ اما صرافی‌ملی اولین قیمت دلار را با ۵۰تومان کاهش ۲۵۶۵۰تومان اعلام کرد و در تابلوی صرافی‌های رسمی هم نرخ فروش دلار ۲۵۵۰۰تومان ثبت شد.

اما این رشد قیمت در همین محدوده متوقف نشد به طوریکه تا این ساعت از روز (۱۶: ۳۰)، دلار در بازار آزاد با ۱۰۰تومان افزایش مجدد به ۲۶۱۰۰تومان رسید و صرافی‌ملی هم نرخ را تا ۲۵۸۵۰تومان بالا برد؛ همچنین در سایر صرافی‌ها قیمت فروش دلار به ۲۵۶۵۰تومان رسید.

به گفته برخی از صاحب‌نظران، بازار ارز دیگر به خبرهای اقتصادی و سیاسی واکنش چندانی نشان نمی‌دهد و نمی‌توان بر این اساس روند آن را پیش‌بینی کرد چراکه در غیر این صورت با اعلام خبر موافقت رهبری درمورد اف‌ای‌تی‌اف دلار باید با کاهش قابل توجهی در بازار امروز هم همراه می‌شد؛ بنابراین در شرایط فعلی وضعیت عرضه و تقاضا تعیین‌کننده نرخ ارز است.

عده‌ای هم بر این باورند که تا روی کار آمدن بایدن و تعیین تکلیف ریاست جمهوری آمریکا و اعلام موضع دو کشور‌ درمورد آینده روابط خارجی، بازار ارز تحرک چشمگیری نخواهد داشت و دلار در محدوده کانال ۲۵ تا ۲۶هزار تومان در نوسان خواهد بود.

همچنین یک فعال بازار ارز اظهار کرده که روند معاملات همچنان با احتیاط انجام می‌شود و بیشتر، معامله‌گران خرد در بازار حضور دارند و حجم خرید به شدت کاهش یافته است، از این رو معامله‌گران بزرگ فعلا نظاره‌گر بازار بوده و دست نگه داشته‌اند.

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که دلار در معاملات فردا در محدوده قیمت فعلی باقی خواهد ماند و در صورت تغییر، نواسانات آن ناچیز خواهد بود.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها