|
کدخبر: 140481

پیش ‌بینی قیمت دلار برای فردا (۱۹ آذر)

قیمت دلار در بازار آزاد امروز به ۲۶۱۰۰ تومان و قیمت دلار صرافی ملی به ۲۵۶۰۰ تومان رسیده است. این دو قیمت دیروز ۲۵۸۰۰ و ۲۵۶۰۰ تومان بود. آیا این ثبات نسبی بازار ارز فردا هم ادامه خواهد داشت؟

بانک و بیمه پیش ‌بینی قیمت دلار برای فردا (۱۹ آذر)

همچنان بازار ارز روزهای باثباتی را پشت سر می‌گذارد و امروز نیز تغییرات آن چندان قابل توجه نبود.

قیمت دلار در بازار آزاد امروز به ۲۶۱۰۰ تومان و قیمت دلار صرافی ملی به ۲۵۶۰۰ تومان رسیده است. این دو قیمت دیروز ۲۵۸۰۰ و ۲۵۶۰۰ تومان بود.

آخرین اخباری که احتمالا بر بازار ارز بتوانند اثرگذار باشند عبارتند از:

ـ صندوق بین‌المللی پول، رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۰ را ۵.۹۸- درصد و سال ۲۰۲۱ را ۳.۱۲ درصد مثبت پیش‌بینی کرده است.

ـ رئیس کل بانک مرکزی گفت: شرایط بازار ارز خوب و در مسیر بهتر شدن هم قرار دارد و انتظارات تورمی کاهنده و گویای بازار با آرامش بیشتر است.

ـ رئیس جمهور با بیان اینکه اقتصاد کشور مجددا در آستانه ثبات و رشد قرار گرفته است، گفت: اقتصاد کشور توانست در مقابل تکانه‌های شدید تحریمی مقاومت کند و پس از گذر از سال‌های دشوار ۹۷ و ۹۸، در آستانه بازگشت به مسیر ثبات و رشد قرار گیرد.

ـ علی ربیعی، سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره موضع تهران در زمینه اظهارات برخی مقامات خارجی برای توافق بهتر با ایران، گفت: به زبان ساده بازگشت به شرایط ۲۸ اردیبهشت ۹۷ یا ۱۸ می ۲۰۱۸ یعنی همان روزی که آمریکا به انجام تعهداتش خاتمه داد، چیزی است که ما انتظار داریم آمریکا با همان سرعتی که ترامپ چنین کاری را انجام داد و البته بدون هیچگونه پیش‌شرطی، انجام دهد و تمام روندهای مخرب طی شده را معکوس کند. دولت بعدی آمریکا به خوبی می‌داند که چه کارهایی را برای جلب اطمینان ایران باید انجام بدهد و از چه اقدامات زیانباری که می‌تواند به دیپلماسی آسیب بزند، خودداری کند. تا پیش از بازگشت آمریکا به نقطه‌ای که خود را از انجام تعهداتش جدا کرد، امکان بررسی مذاکرات تازه‌ای اساسا وجود ندارد.

این اخبار هرکدام سیگنال‌هایی برای آرامش بیشتر بازار ارز و احتمالا ارزانی آن محسوب می‌شوند اما آیا بازار ارز طبق انتظار عمل خواهد کرد؟

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها