|
کدخبر: 137861

پیش ‌بینی وضعیت بازارهای مالی در هفته جدید

تا پیش از ترور عصر روز جمعه، پیش‌بینی‌ها در بازار طلا و ارز تداوم یک روند نزولی و در بورس تداوم یک روند صعودی بود اما با وقوع این ریسک سیاسی بعید است که حداقل در آغاز هفته جدید بازارها طبق انتظار عمل کنند.

اقتصاد پیش ‌بینی وضعیت بازارهای مالی در هفته جدید

تا پیش از ترور عصر روز جمعه، پیش‌بینی‌ها در بازار طلا و ارز تداوم یک روند نزولی و در بورس تداوم یک روند صعودی بود اما با وقوع این ریسک سیاسی بعید است که حداقل در آغاز هفته جدید بازارها طبق انتظار عمل کنند.

تا پیش از این اتفاق کارشناسان این چنین روند بازارها را پیش‌بینی کرده بودند:

مهدی پورمهر،کارشناس ارزی: استمرار تعطیلی بازارها، پیشرفت سیاسی دموکرات‌ها در معادلات سیاسی امریکا، خبرهای مثبت برای کنترل کرونا و استمرار سیاست‌های کنترل قیمت توسط دولت مجموعه عواملی هستند که بر نرخ ارز در هفته پیش‌رو اثرگذار می‌گذارد و احتمال رسیدن قیمت دلار به قیمت ۲۰ تا ۲۴ هزار تومان در روزهای آینده محتمل است.

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران: ممکن است با کاهش قیمت دلار هفته آینده قیمت طلا به کمتر از یک میلیون تومان برسد. همچنین با رفع محدودیت‌های کرونایی قیمت طلا بعد از تعطیلات مجدد نوسان اندکی دارد.

حسین شیبانی، کارشناس بازار سهام: به نظر می‌رسد که بورس، فردا روندی صعودی دارد و شاخص کل طی معاملات این هفته به یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد خواهد رسید. قیمت سکه افت کرده است، قیمت دلار نیز روی ۲۵ هزار تومان تثبیت شده و طبق گزارشات، حجم معاملات مسکن نیز نصف شده است. به همین دلیل بازارهای موازی برای سرمایه‌گذاری جذاب نیست و پول به سمت بازار سهام روانه می‌شود. با فرض اینکه حتی دلار حدود ۲ یا ۳ هزار تومان نیز ارزان‌تر شود باز هم به دلیل تمایلات و امید به آینده تاثیر زیادی بر بورس ندارد.

بهروز شهدایی، یک کارشناس بازار سرمایه: برآیند کلی بورس رابطه مستقیمی با وضعیت بازارهای موازی دارد و قیمت ارز در مقابل پول ملی روند نزولی گرفته و در بازارهای طلا، خودرو و مسکن قیمت‌ها به سمت کاهشی شدن در حرکت هستند که بازار در چنین وضعیتی از پتانسیل مناسبی برای رشد برخوردار است اما منوط بر اینکه مسئولان با شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ناگهانی آرامش بازار را به‌ هم نریزند.(دنیای اقتصاد)

حمید اسدی، کارشناس بازار سرمایه: به نظر می‌رسد روند شاخص کل بازار سهام هفته بعد نوسانی با گرایش مثبت باشد. به نظر می‌رسد که بورس روند مطلوبی داشته باشد و شرایط شاخص هم‌وزن بسیار بهتر از شاخص کل باشد. بازار سهام منتظر یک اصلاح دیگر است و به نظر می‌رسد فعلا شاخص در همین محدوده‌ها نوسان داشته باشد.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها