|
کدخبر: 137871

پیش‌ بینی قیمت دلار برای فردا (۸ آذر ۹۹)

هرچند بازار ارز به مانند بازار سهام در هفته جدید فعال نیست و احتمالا تعداد معاملات آن به مانند روزهای عادی نباشد اما به دلیل افزایش نااطمینانی سیاسی به نظر می‌رسد روند نزولی روزهای گذشته دلار در فردا تکرار نشود.

بانک و بیمه پیش‌ بینی قیمت دلار برای فردا (۸ آذر ۹۹)

آخرین گزارش‌ها از وضعیت بازار ارز نشان می‌دهد با تداوم ارزانی قیمت دلار، نرخ این ارز در بازار تا پیش از امروز به ۲۴۷۰۰ تومان رسیده و در صرافی ملی نیز قیمت دلار به ۲۴۷۵۰ تومان کاهش یافته است.

اما روز شنبه، هشتم آذر ماه برای قیمت دلار چه روندی قابل پیش‌بینی است؟

هرچند پیش‌بینی ارزانی طلا، جدی‌تر شدن اخبار مربوط به واکسن کرونا و جدی‌تر شدن بازگشت آمریکا به برجام هرکدام سیگنال‌هایی برای نزولی ماندن روند قیمت دلار هستند اما با ترور عصر روز جمعه یک نااطمینانی سیاسی برای این بازار رخ داده است.

درباره بازگشت آمریکا به برجام اظهارات اخیر باراک اوباما قابل توجه است. باراک اوباما گفته است: بایدن به سرعت به توافق هسته‌ای ایران برمی‌گردد. احتمال برگشت سریع بایدن به برجام درحالیست که برخی کارشناسان از جمله امیرحسین نام‌آور ریزش قیمت دلار تا ۱۸ هزار تومان را متاثر از اتفاقات سیاسی مثل بازگشت آمریکا به برجام پیش‌بینی می‌کنند.

از سوی دیگر امروز حسن روحانی، رئیس جمهور گفته است: ایران و آمریکا هر دو می‌توانند تصمیم بگیرند و اعلام کنند که به شرایط ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ برمی‌گردند هم ما برمی‌گردیم و این می‌تواند راه‌حل بزرگی برای بسیاری از مسایل و مشکلات باشد و مسیر و شرایط را کاملاً تغییر دهد و سپس می‌توان مراحل بعدی را در بخش‌های مختلف ادامه داد.

در همین حال استاندار تهران از ابلاغ تعطیلی ادارات استان از روز شنبه هشتم آذرماه سال جاری خبر داده و وضعیت بازارهایی مثل ارز به مانند هفته گذشته است که یک روند فعالیت عادی نخواهند داشت.

با این حال، هرچند بازار ارز به مانند بازار سهام در هفته جدید فعال نیست و احتمالا تعداد معاملات آن به مانند روزهای عادی نباشد اما به دلیل افزایش نااطمینانی سیاسی به نظر می‌رسد روند نزولی روزهای گذشته دلار در فردا تکرار نشود.

محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان عصر امروز مورد سوءقصد قرار گرفت که براساس بیانیه وزارت دفاع، متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سالها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

با این اتفاق بازارها در فردا تحت تاثیر یک نااطمینانی سیاسی قرار خواهند گرفت که احتمالا در بازار ارز به شکل عدم تداوم ارزانی خود را نشان دهد.

اما در عین حال، از نگاه مهدی پورمهر،کارشناس ارزی، استمرار تعطیلی بازارها، پیشرفت سیاسی دموکرات‌ها در معادلات سیاسی امریکا، خبرهای مثبت برای کنترل کرونا و استمرار سیاست‌های کنترل قیمت توسط دولت مجموعه عواملی هستند که بر نرخ ارز در هفته پیش‌رو اثرگذار می‌گذارد و احتمال رسیدن قیمت دلار به قیمت ۲۰ تا ۲۴ هزار تومان در روزهای آینده محتمل است.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر