|
کدخبر: 130328

سقف مجاز کارت به کارت چقدر شد؟

برپایه بخشنامه بانک‌ مرکزی، مقرر شد سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت (شتابی و درون‌بانکی) از طریق درگاه‌های اینترنتی و خودپردازها در هر شبانه‌ روز از مبدا هر کارت به ۶۰ میلیون ریال باقی بماند و میزان کارمزد انتقال وجه بیش از ۳۰ میلیون ریال به صورت پلکانی محاسبه خواهد شد.

بانک و بیمه سقف مجاز کارت به کارت چقدر شد؟

با توجه به شیوع ویروس کرونا تمهیدات ویژه این بانک با هدف تسهیل استفاده هم‌میهنان از درگاه‌های غیرحضوری به شبکه بانکی ابلاغ شد.

 

بانک مرکزی با عنایت به شرایط خاص بهداشتی کشور، موج سوم کرونا، با هدف مدیریت، کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و به منظور تسهیل استفاده هم میهنان از درگاه‌های غیرحضوری و کاهش مراجعات حضوری مردم به شعب و دستگاه‌های خودپرداز، در بخشنامه‌ای ضرورت رعایت تمهیداتی را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت از طریق پرداخت‌سازها از ۱۰ میلیون ریال به ۳۰ میلیون ریال با حصول اطمینان از انطباق شماره ملی دارنده کارت و شماره ملی دارنده سیم کارت انجام‌دهنده تراکنش قابل افزایش است.

با توجه به خطرات ناشی از سوء استفاده‌های احتمالی، در صورت اعمال نشدن کنترل فوق، افزایش سقف انتقال وجه مجاز نیست.

در صورت پیوستن بانک‌ها و پرداخت‌سازها به هاب فناوران مالی، ‌این سقف می‌تواند تا مبلغ ۵۰ میلیون ریال افزایش یابد.

بخشنامه بانک مرکزی می‌افزاید: امکان تمدید تاریخ انقضای کارت‌های بانکی بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتری تا پایان سال ۹۸ و به مدت یک‌سال بلامانع بوده و در این پیوند، ضروری است اقدامات لازم برای احراز هویت غیرحضوری و اطلاع‌رسانی به مشتریان انجام شود.

همچنین سقف صدور کارت هدیه تا اطلاع ثانوی و به صورت موقت به ۲۰ میلیون ریال افزایش یافت.

این بخشنامه جایگزین بخشنامه‌های قبلی است و رعایت مفاد این بخشنامه تا اطلاع ثانوی لازم الاجرا بوده و بازگشت به وضعیت عادی با ابلاغ این بانک انجام خواهد شد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر