|
کدخبر: 113621

گسترش نیوز گزارش می‌دهد؛

ارز، طلا و سکه دست در دست هم گران شدند (۹۹/۰۵/۱۱)

برخلاف اینکه بانک مرکزی صبح امروز ارزش دلار را بدون تغییر نسبت به قیمت قبلی اعلام کرد، اما در ادامه روز شاهد افزایش نرخ ارز در بازار آزاد تهران بودیم که البته این اتفاق پیشتر از طرف کارشناسان بازار پیش‌بینی شده بود.

بانک و بیمه ارز، طلا و سکه دست در دست هم گران شدند (۹۹/۰۵/۱۱)

در پی افزایش ارزش اغلب ارزهای مهم در بازار تهران، شاهد گرانتر شدن طلا و سکه نیز بودیم که هر یک نسبت به آخرین روز کاری هفته قبل افزایش قیمت را نشان می‌دادند. البته این روند افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی هم اتفاق افتاد هرچند که طلا نتوانسته هنوز به کانال رویایی دو هزار دلار برسد اما در آخرین روز هفته کاری بازارهای جهانی، هر اونس طلا با افزایشی حدود ۱درصدی به ۱۹۷۵ دلار و ۸۶ سنت رسید. این صعود ارزش جهانی طلا بر بازارهای ملتهب ایران نیز تاثیر گذاشت، به نحوی که در پایان روز کاری بازار آزاد تهران، هر گرم طلا به قیمت ۱ میلیون و ۸۷ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. اما در بین خبرهای داغ بازارهای پولی تهران، توصیه‌های مهمی نیز از طرف ابراهیم رئیسی خطاب به بانک‌ها شنیده شد که بر لزوم مدیریت منابع مالی و همچنین بازگشایی کارگاه‌های غیرفعال تاکید می‌کرد. در ادامه نیز می‌توانید نظرات کارشناسان امور بانکی را پیرامون تاثیرات بانکداری الکترونیک در جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر کرونا و همچنین تحلیلی درباره عملکرد مناسب بانک مرکزی در بازگرداندن ارزهای صادراتی را بخوانید.

قیمت دلار درجا زد (۹۹/۰۵/۱۱)

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۲ ارز نسبت به روز قبل افزایش، ۲۶ واحد پولی کاهش وهمچنین قیمت دلار و ۸ ارز دیگر نیز نسبت به روز گذشته ثابت ماند. براساس اعلام بانک مرکزی هر دلار امریکا برای امروز (شنبه یازدهم مرداد ماه ۹۹) بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با افزایش ۴۰۶ ریالی به قیمت ۵۴ هزار و ۹۴۹ ریال و هر یورو نیز با کاهش ۸ ریالی به قیمت ۴۹ هزار و ۲۶۱ ریال اعلام شد. افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۵ هزار و ۹۸۷ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۷۸۴ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۶۱۷ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۶۴۱ ریال، روپیه هند ۵۶۱ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۷ هزار و ۴۳۷ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۵ هزار و ۵۶ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۶۸۵ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۴۱۹ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۳ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۳۱۵ ریال قیمت خورد. از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۷ هزار و ۸۵۹ ریال، راند افریقای جنوبی دو هزار و ۴۶۱ ریال، لیر ترکیه ۶ هزار و ۲۴ ریال، روبل روسیه ۵۶۵ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۳۰ ریال، لیر سوریه ۸۳ ریال، دلار استرالیا ۲۹ هزار و ۹۸۲ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۱ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۵۵۷ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۶۵۹ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۲۶۲ ریال، کیات میانمار ۳۱ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۴ هزار و ۸۷۰ ریال تعیین شد. همچنین، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۶۶۲ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۵۵۷ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۲۲ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۴ هزار ۳۵۷ ریال، رینگیت مالزی ۹ هزار و ۹۰۶ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۵ هزار و ۱۷۰ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۸ یال، یکصد تنگه قزاقستان ۹ هزار و ۹۵۴ ریال، لاری گرجستان ۱۳ هزار و ۶۷۰ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۸۵۹ ریال، افغانی افغانستان ۵۴۸ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۷ هزار ۱۴۴ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۲۱ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۵ هزار و ۴۸۰ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۷۴ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۷۰ ریال ارزش‌گذاری شد.

توصیه قوه قضاییه به بانک ها

سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه، با تأکید بر لزوم سیاست‌گذاری صحیح بانک‌ها برای هدایت منابع سرمایه به حوزه تولید، از مدیران بانک‌های کشور خواست واحدهای تولیدی غیرفعال را که در تملک دارند، فعال کرده و آنها را به چرخه تولید کشور بازگردانند. سید ابراهیم رئیسی که برای بررسی مشکلات و مسائل نظام بانکی میزبان مدیران عامل ۱۲ بانک دولتی و نیمه دولتی و نماینده بانک‌های غیردولتی بود، از مدیران بانکی خواست که خودشان پیش از همه پیشگام در عرصه اصلاح نظام بانکی و پیگیری احقاق حقوق بانک‌ها باشند.

قیمت طلا چند شد؟ (۹۹/۰۵/۱۱)

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات بازارهای جهانی دیروز با ۰.۹۸ درصد افزایش به ۱۹۷۵ دلار و ۸۶ سنت اعلام شد. همزمان با افت شدید ارزش دلار و انتشار آمارهای منفی بی‌سابقه از رشد اقتصادی امریکا که سبب افزایش اقبال سرمایه‌گذاران به سمت بازارهای امن شده است، قیمت طلا روز جمعه افزایش یافت و بزرگترین رشد ماهانه از فوریه ۲۰۱۴ را تجربه کرد.

فراز و فرودهای قیمت دلار در بهار ۹۹

طبق اطلاعات بانک مرکزی از قیمت دلار در بهار۹۹ نشان می‌دهد که ارزش این ارز در بازار آزاد نسبت به زمستان سال گذشته با افزایشی ۸۴.۹ درصدی مواجه بوده است. بانک مرکزی در گزارشی نرخ فروش دلار در بازار بین بانکی و بازار آزاد در بهار امسال را اعلام کرده که طبق آن در فروردین ماه دلار در بازار بین بانکی معادل ۴۲۰۰ تومان فروخته می‌شد و در همین ماه این نوع ارز در بازار آزاد به قیمت ۱۵ هزار و ۸۱۸ تومان فروخته شده است.

وال استریت در مورد آینده قیمت طلا چه می‌گوید؟

به استناد آمارهای منتشر شده بازار طلا در ژوییه امسال میلادی شاهد بهترین عملکرد ماهانه در بیش از هشت سال اخیر بوده است، اما نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد نظر تحلیلگران وال استریت درباره دورنمای کوتاه مدت قیمت طلا دچار تغییر شده است. جدیدترین نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز نشان داد اگرچه بیشتر تحلیلگران وال استریت همچنان به افزایش قیمت طلا در معاملات هفته جاری خوش بین هستند اما میزان خوش بینی آنها به پایینترین حد در دو ماه گذشته سقوط کرده است. در مقابل، میزان خوش بینی سرمایه‌گذاران به بالاترین حد در یک ماه اخیر رسید.

چک الکترونیک؛ راه‌حلی برای جلوگیری از شیوع کرونا

متاسفانه با وجود تاکید دولت و همچنین پایان مهلت قانونی اجرای بند مرتبط با چک الکترونیک در قانون جدید صدور چک در آذرماه ۹۸، بانک مرکزی عملا هیچ تلاشی برای عملیاتی شدن چک الکترونیک نکرده‌ است. در روز دوشنبه ۶ مرداد، از سامانه الکترونیکی سفته و اعطای تسهیلات و اعتبارات دیجیتال رونمایی شد، اتفاقی مهم در حوزه تجارت به‌خصوص در شرایطی که کشور درگیر مبارزه با ویروس کرونا است.

افزایش قیمت دلار و یورو در بازار (۹۹/۰۵/۱۱)

قیمت دلار و یورو در بازار معاملات امروز بازار ارز، با افزایش روبه‌رو شد. امروز (شنبه ۹۹/۰۵/۱۱) صرافی‌های بانکی هر دلار امریکا را به قیمت ۱۹ هزار و ۹۰۰ تومان خریدند و معادل ۲۱ هزار و ۳۰۰ تومان نیز می‌فروشند که نرخ خرید و فروش دلار نسبت به آخرین روز معاملات هفته گذشته (پنج‌شنبه) ۴۰۰ و ۵۰۰ تومان افزایش یافت. همچنین، این صرافی‌ها هر یورو را معادل ۲۳ هزار و ۴۰۰ تومان می‌خرند و به قیمت ۲۵ هزار و ۱۰۰ تومان می‌فروشند که نرخ خرید و فروش یورو هم به ترتیب با ۹۰۰ و ۱۳۰۰ تومان افزایش قیمت مواجه شده است. علاوه براین، بانک‌ها نیز امروز هر دلار امریکا را به قیمت ۲۰ هزار و ۷۰۰ تومان و هر یورو را معادل ۲۳ هزار و ۱۰۰ تومان می‌خرند.

موفقیت بانک مرکزی در بازگرداندن ارزهای صادراتی

رضا حمزه لو کارشناس حوزه بانک، با موثر دانستن اقدامات دولت و بانک مرکزی در بازگشت ارزهای صادراتی به چرخه اقتصادی کشور گفت: هدف مداخله و اعلام لیست اسامی صادرکنندگانی که ارزهای حاصل از صادرات را به چرخه اقتصادی کشور بازنگردانده‌اند صرفاً برای کنترل و تامین ارز در بازار است و اگر از انگیزه‌ای غیر از کنترل نرخ ارز برخوردار باشد موجب زیان اقتصاد خواهد شد. رضا حمزه‌لو گفت: با توجه به امکانات، توان بانک مرکزی و مشکلات تحریم‌های ظالمانه و جنگ اقتصادی، مدیریت و کنترل بازار ارز کشور قابل تقدیر و قابل توجه است.

  • ناشناس ارسالی در

    امار بانک مرکزی از قیمت دلار واقعی نیست

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها