|
کدخبر: 112548

گسترش نیوز گزارش می‌دهد؛

امروز در بازار ارز و طلا چه گذشت؟ (۹۹/۰۵/۰۵)

امروز یکشنبه (۹۹/۰۵/۰۵) بازار اخبار نرخ گذاری‌های بانک مرکزی و بازار آزاد برخلاف خبرهای حوزه بیمه بسیار داغ بود. صبح امروز با خبر افزایش قیمت ارزهای خارجی شروع شد ولی کم کم بازار ارز رنگ و بوی ثبات به خود گرفت و در نهایت ارزش بیشتر پول‌های خارجی نسبت به روز گذشته چندان تغییری نکرد، قیمت دلار هم به نظر می‌رسد فعلا بر روی کانال ۲۰ هزار تومانی تثبیت شده است.

بانک و بیمه امروز در بازار ارز و طلا چه گذشت؟ (۹۹/۰۵/۰۵)

برخلاف ارز، قیمت سکه و طلا با افزایش محسوسی روبه‌رو شد که کارشناسان حوزه اقتصادی این افزایش را ناشی از صعود ارزش جهانی طلا تحلیل کردند. البته در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی که با حضور رئیس‌جمهوری برگزار شده بود نیز پیشنهادات اتاق بازرگانی صنایع و کشاورزی مبنی بر چگونگی بازگرداندن ارزهای صادرکنندگان به کشور مورد توجه حسن روحانی قرار گرفت و او دستوری را درباره نحوه بازگشت ارز صادراتی به بانک مرکزی ارجاع داد. در پایان نیز هشدار کارشناسان در رابطه با بازار سیاه رفع غیرقانونی سوء اثر چک می‌خوانید.

قیمت یورو گران شد

یورو امروز مانند روز قبل رشد قیمت را تجربه کرد. یورو در بازار تهران که روز قبل تا ۲۵۶۰۰ (بیست و پنج هزار و ششصد ) تومان رسیده بود، امروز - یکشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ مصادف با ۲۶ جولای ۲۰۲۰ - با رشد ۶.۹ درصدی به ۲۷۵۰۰ (بیست و هفت هزار و پانصد ) تومان رسید.

بانک مرکزی قیمت ارزها را اعلام کرد

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه، ۵ مرداد) نرخ رسمی ۴۷ ارز عمده بین‌المللی را اعلام کرد که به دلیل تعطیلی بازارهای بین‌المللی، تغییری نسبت به روز گذشته نداشت. بر این اساس هر دلار امریکا ۴۲ هزار ریال، هر پوند انگلیس ۵۳ هزار و ۷۲۸ ریال و هر یورو ۴۸ هزار و ۹۵۵ ریال نرخ‌گذاری شدند. همچنین در تابلوی بانک مرکزی، هر فرانک سوییس ۴۵ هزار و ۶۲۲ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۷۵۲ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۵۸۷ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۵۷۹ ریال، روپیه هند ۵۶۳ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۷ هزار و ۲۶ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۵ هزار و ۹۰ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۶۲۸ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۴۱۹ ریال و هر ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۱ ریال قیمت‌گذاری شد.

قیمت دلار ثابت ماند

قیمت دلار امریکا (اسکناس) امروز یکشنبه پنجم مرداد ماه ۱۳۹۹ در صرافی‌های بانکی نسبت به دیروز بدون تغییر باقی ماند و برای فروش ۲۰ هزار و ۳۰۰ تومان است. نرخ خرید دلار هم ثابت مانده است و امروز صرافی‌های بانکی هر دلار را ۱۹ هزار و ۶۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

دستور جدید روحانی به بانک مرکزی

رئیس‌جمهور پیشنهادات اتاق بازرگانی درباره بازگشت ارز صادراتی را به بانک مرکزی ارجاع داد. اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی پیشنهاداتی را در خصوص ارز به رئیس‌جمهوری ارائه داده و وی این پیشنهادات را به بانک مرکزی ارجاع داده است. برای خواندن متن دستور ریاست جمهوری، روی تیتر کلیک کنید.

قیمت طلا در کمین دو هزار دلاری شدن

هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار نیویورک با هفت دلار و ۵۰ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، در ۱۸۹۷ دلار و ۵۰ سنت بسته شد در حالی که اواسط معاملات تا مرز ۱۹۰۴ دلار و ۶۰ سنت پیشروی کرده بود. طلا برای کل هفته ۴.۸ درصد افزایش قیمت داشت که بزرگترین افزایش هفتگی از هفته منتهی به ۹ آوریل بود. طلا در پنج روز معامله بیش از ۸۰ دلار گران شد و هفتمین رشد هفتگی متوالی را به ثبت رساند.

سکه هم گران شد

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز یکشنبه ۵ مردادماه٩٩ در معاملات بازار آزاد تهران، ١١ میلیون و ٢٨٠ هزار تومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ١٠میلیون و ٧٠٠ هزار تومان، نیم سکه ٥ میلیون و ٥٥٠ هزار تومان، ربع سکه ٣ میلیون و ٣٥٠هزار تومان و سکه یک گرمی یک میلیون و ٨٠٠ هزار تومان است. همچنین قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی ١٩٠٢ دلار و هر گرم طلای ١٨ عیار یک میلیون و ٧٢ هزار و ٢٩٨ تومان است.

بازار سیاه رفع غیرقانونی سوء اثر چک داغ شد

بازار سیاه رفع غیرقانونی سوء اثر چک بسیار داغ شده که عموما ناشی از مشخص نشدن اسم دارنده یا تحویل گیرنده در ثبت سیستمی چک می‌باشد، به دلیل اهمال بانک مرکزی در اجرای به موقع قانون جدید صدور چک رخ می‌دهد. در قانون جدید صدور چک که در آبان ماه ۹۷ به تصویب رسید، تنبیه‌ها و محدودیت‌های سنگینی برای صادرکنندگان چک برگشتی لحاظ شد. از این رو، رفع سوء اثر این چک‌های برگشتی، بازاری داغ را برای مافیای رفع سوء اثر این چک‌ها به راه انداخت.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها