|
کدخبر: 112762

گسترش نیوز گزارش می‌دهد:

امروز در بازار ارز و طلا چه گذشت؟ (۹۹/۰۵/۰۶)

صبح امروز (۹۹/۰۵/۰۶) بانک مرکزی با اعلام نرخ ارزهای خارجی، بازار اخبار حوزه بانکی را داغ کرد چرا که از بین ۴۷ ارز، ۳۱ مورد با افزایش قیمت مواجه شد.

بانک و بیمه امروز در بازار ارز و طلا چه گذشت؟ (۹۹/۰۵/۰۶)

در شرایطی که فعالان حوزه اقتصادی چشم به تابلوهای بازار ارز و طلای تهران داشتند قیمت سکه و طلا همزمان با اعلام بازارهای جهانی مشخص شد. البته با وجود رکوردشکنی قیمت طلا در بازارهای جهانی، ارزش این فلز گرانبها و سکه‌های ضرب ایران چندان تغییر زیادی نداشت و حتی در برخی موارد با کاهش ارزش نیز مواجه بود. طولی نکشید که قیمت ارزهای خارجی نیز در بازار آزاد نیز اعلام شد که با افزایش نرخ ارزهای مهم، از جمله دلار و یورو همراه بود. البته برخی کارشناسان معتقد هستند نرخ ارز به آرامی روند تثبیت شدن را در پیش گرفته و مثلا دلار در کانال ۲۰هزار تومانی باقی خواهد ماند. اما به عقیده برخی دیگر از کنشگران و متخصصین حوزه ارز، دلار و سایر ارزهای خارجی ظرفیت کاهش قیمت را دارند و حتی کارشناسی ادعا کرده بود ارزش دلار تا ۱۵هزار تومان نیز کاهش خواهد یافت. در این بین بانک مرکزی در ساعات پایانی کاری یک ابلاغیه مهم در خصوص مبارزه با پولشویی را ابلاغ نمود و هشداری هم خطاب به فعالان بازار ارز داشت، چرا که شنیده‌ها از بازار خرید ارز سهمیه‌ای حاکی از اجاره ۲۵۰هزار تومانی کارت ملی برای خرید بیش از سهمیه دلار و... است.

قیمت دلار و ۴۶ ارز دیگر اعلام شد

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (یکشنبه۹۹/۰۵/۰۶) بهای رسمی ۴۷ ارز عمده را اعلام کرد، بر این اساس ۳۱ ارز با افزایش بها مواجه شدند. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه، ۶ مرداد) نرخ رسمی ۴۷ ارز عمده بین‌المللی را اعلام کرد که از این میان ۳۱ ارز شاهد افزایش قیمت و ۶ ارزش با کاهش ارزش مواجه بودند. نرخ سایر ارزها نیز امروز ثابت بود. بر این اساس هر دلار امریکا ۴۲ هزار ریال، هر پوند انگلیس ۵۳ هزار و ۹۵۸ ریال و هر یورو ۴۹ هزار و ۱۸۹ ریال نرخ‌گذاری شدند.

رکوردشکنی قیمت طلا در بازارهای جهانی

در آغاز معاملات بازارهای جهانی این هفته، طلا همزمان با عبور از مرز ۱۹۲۰ دلاری رکورد تاریخی جدیدی را ثبت کرد و قیمت نفت نیز افت کمی داشت. در شروع معاملات بازارهای جهانی قیمت طلا در ادامه روند صعودی خود از سطح ۱۹۲۰ دلاری نیز عبور کرد تا رکورد تاریخی جدیدی از خود به جای بگذارد. افزایش تنش‌ها میان چین و امریکا از یک سو و اجرای طرح‌های محرک مالی از سوی اتحادیه اروپا به منظور کمک به اقتصادهای آسیب‌زده موجب شد تا نقش طلا به عنوان یک دارایی امن ضد تورمی بیشتر شود. در آغاز معاملات امروز هر اونس طلا با بیش از یک درصد افزایش قیمت ۱۹۲۴ دلار معامله شد و از رکورد تاریخی ۱۹۲۰ دلاری عبور کرد.

قیمت سکه به کجا رسید؟

ارزش سکه در بازار تهران ۱۱،۱۴۸،۰۰۰ (یازده میلیون و یکصد و چهل و هشت هزار) تومان قیمت‌گذاری شد.

آخرین نرخ سکه بهار آزادی

سکه بهار آزادی به ۹،۸۰۰،۰۰۰ (نه میلیون و هشتصد هزار) تومان رسید.

آخرین نرخ نیم سکه

نیم سکه، امروز به ۵،۶۲۰،۰۰۰ (پنج میلیون و ششصد و بیست هزار) تومان رسید.

قیمت ربع سکه امروز

همچنین ربع سکه ۳،۳۲۰،۰۰۰ (سه میلیون و سیصد و بیست هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه گرمی

هر سکه گرمی در بازار داخلی هم ۱،۷۰۰،۰۰۰ (یک میلیون و هفتصد هزار) تومان قیمت خورد.

آخرین نرخ گرم طلا ۱۸ عیار

در بازار امروز قیمت طلا ۱،۰۵۱،۸۰۰ (یک میلیون و پنجاه و یک هزار و هشتصد ) تومان نرخ‌گذاری شد.

قیمت یورو در بازار تهران چند است؟

قیمت یورو در بازار تهران ۲۷،۵۰۰ (بیست و هفت هزار و پانصد ) تومان ارزش‌گذاری شد.

آخرین نرخ دلار در بازار تهران

 قیمت دلار در بازار آزاد به ۲۳،۶۰۰ (بیست و سه هزار و ششصد ) تومان رسید.

قیمت پوند امروز

همچنین پوند ۳۰،۶۶۸ (سی هزار و ششصد و شصت و هشت ) تومان معامله شد.

قیمت لیر ترکیه امروز

لیر ترکیه در بازار داخلی هم ۳،۵۰۲ (سه هزار و پانصد و دو ) تومان قیمت خورد.

قیمت دلار و یورو در صرافی بانک ملی ایران

 قیمت خرید دلار امریکا: ۱۹،۶۰۰ تومان

 قیمت فروش دلار امریکا: ۲۰،۳۰۰ تومان

 قیمت خرید یورو: ۲۲،۶۰۰تومان

 قیمت فروش یورو: ۲۳،۳۰۰ تومان

حجم نقدینگی افزایش یافت

بانک مرکزی میزان نقدینگی در پایان خرداد ماه امسال را بیش از دو هزار و ۶۵۷ هزار میلیارد تومان اعلام کرد. بانک مرکزی با انتشار گزیده آمارهای اقتصادی در پایان خرداد ۹۹، حجم نقدینگی را ۲۶ هزار و ۵۷۱.۷ هزار میلیارد ریال اعلام کرد که نسبت به خرداد سال ۹۸ معادل ۳۴.۲ درصد افزایش نشان می‌دهد. این در حالی است که این افزایش در دوره مشابه سال گذشته ۲۵.۱ درصد بوده است.

بدهی ارزی ایران کاهش یافت

طبق اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران میزان بدهی‌های ارزی کشور در پایان خرداد سال ۹۹ به ۸ میلیارد و ۶۵۵ میلیون دلار رسید، این رقم نسبت به پایان سال ۹۸ معادل ۴.۱۶ درصد کاهش داشته است. براساس آخرین آمار بانک مرکزی میزان بدهی خارجی ایران در پایان خرداد ۹۹ براساس سررسید اولیه بدهی‌ها ۸ میلیارد و ۶۵۵ میلیون دلار است که ۷ میلیارد و ۱۶۳ میلیون دلار آن بدهی‌های میان‌مدت و بلندمدت و یک میلیارد و ۴۹۲ میلیون دلار از این میزان بدهی‌های کوتاه مدت است.

قیمت بیت کوین چند شد؟

بیت کوین پس از هفته‌ها معامله با قیمت‌های پایین، روز یکشنبه مرز ۱۰ هزار دلار را برای نخستین بار از ابتدای ژوئن شکست و به ۱۰۲۰۰ دلار افزایش یافت. بیت کوین پس از چندین هفته معامله با قیمت‌های پایین، در روز یکشنبه مرز ۱۰ هزار دلار را برای نخستین بار از ابتدای ژوئن شکست. با وجود کاهش قیمت بیت کوین به خاطر رکود اقتصادی به وجود آمده از همه گیری ویروس کرونا، نصف شدن نرخ پاداش این ارز دیجیتال در یازدهم ماه مه صورت گرفت. یعنی پاداش استخراج بیت کوین از ۱۲.۵ به ۶.۲۵ سکه جدید کاهش یافت.

دلار سهمیه‌ای بازار اجاره کارت ملی را داغ کرد

دلالان و سوداگران که همواره با ایجاد تقاضاهای کاذب، بازار ارز را متلاطم می‌کنند، این بار به اجاره کارت‌های ملی به مبلغ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان برای خرید ارز سهمیه‌ای روی آورده‌اند. این روزها بازار ارز با موج جدید افزایش قیمت‌ها و تلاطم مواجه شده که عوامل مختلفی در آن نقش دارند. از خودداری برخی صادرکنندگان در عرضه ارز صادراتی به بازار به عنوان مهم‌ترین عامل برای بی‌ثباتی بازار ارز نام برده می‌شود. در این میان، آنچه که کمتر بدان پرداخته شده، موضوع ایجاد تقاضای کاذب برای خرید ارز توسط دلالان و سوداگران بازار است. در واقع، دلالان با دامن زدن به درخواست‌ها برای خرید انواع ارز و ایجاد صف در مقابل صرافی‌ها باعث تحریک انگیزه خرید در جامعه می‌شوند.

پیش‌بینی جدید درباره آینده قیمت دلار

هادی حق شناس کارشناس اقتصادی در گفت‌وگویی عنوان کرد: منطق اقتصاد و تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد پس از اندکی نوسان در نرخ ارز، قیمت دلار تثبیت خواهد شد مگر اینکه شوک شدیدی به اقتصاد وارد شود. هادی حق‌شناس در رابطه با نوسانات اخیر نرخ ارز گفت: نرخ ارز در شرایط معمولی و نرمال اقتصاد تابعی از میانگین تورم داخلی با میانگین داخلی تورم کشورهایی است که با آنها بیشترین مبادله تجاری را داریم.

افزایش قیمت ارز در صرافی‌ها

صرافی‌ها بانکی (۹۹/۰۵/۰۶) قیمت ارز را نسبت به روز کاری قبل ۲۰۰ تومان افزایش دادند و برهمین اساس قیمت دلار در صرافی‌های بانکی برای فروش ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شد. صرافی‌های بانک‌ها قیمت دلار را برای فروش به مردم با افزایش ۲۰۰ تومانی نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کردند. گفتنی است این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

بخشنامه جدید بانک مرکزی ابلاغ شد

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با ابلاغ بخشنامه‌ای در راستای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم سقف پرداخت نقدی بانک‌ها را از ۴۵میلیون تومان به ۱۵ میلیون تومان کاهش داد. بانک مرکزی با ابلاغ بخشنامه‌ای جدید به بانک‌ها و موسسات اعتباری، سقف مقرر برای پرداخت وجه نقد به ارباب رجوع در سال ۱۳۹۹ را به پانزده میلیون تومان کاهش داد. سقف مقرر در اردیبهشت امسال به استناد قانون برگزاری مناقصات، چهل و پنج میلیون تومان تعیین شده بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها