|
کدخبر: 113507

فراز و فرودهای قیمت دلار در بهار ۹۹

طبق اطلاعات بانک مرکزی از قیمت دلار در بهار۹۹ نشان می‌دهد که ارزش این ارز در بازار آزاد نسبت به زمستان سال گذشته با افزایشی ۸۴.۹ درصدی مواجه بوده است.

بانک و بیمه فراز و فرودهای قیمت دلار در بهار ۹۹

بانک مرکزی در گزارشی نرخ فروش دلار در بازار بین بانکی و بازار آزاد در بهار امسال را اعلام کرده که طبق آن در فروردین ماه دلار در بازار بین بانکی معادل ۴۲۰۰ تومان فروخته می‌شد و در همین ماه این نوع ارز در بازار آزاد به قیمت ۱۵ هزار و ۸۱۸ تومان فروخته شده است.

علاوه براین، در اردیبشهت امسال نیز نرخ فروش دلار در بازار بین بانکی و بازار آزاد به ترتیب معادل ۴۲۰۰ و ۱۶ هزار و ۱۹۳ تومان بوده است.

همچنین، طبق این گزارش دلار در اسفند ماه در بازار بین بانکی معادل ۴۲۰۰ تومان و در بازار آزاد به قیمت ۱۷ هزار و ۵۵ تومان فروخته شده است.

بنابراین، دلار در بازار بین بانکی با نرخ ۴۲۰۰ تومان و در بازار آزاد با میانگین نرخ ۱۶ هزار و ۵۲۲ تومان در بهار امسال معامله شده است.

طبق این گزارش، از آنجاکه در سه ماهه پایانی پارسال نرخ فروش دلار در بازار بین بانکی ۴۲۰۰ تومان و در بازار آزاد نیز به طور متوسط ۱۴ هزار و ۲۹ تومان بوده است، در مقایسه با بهار امسال در بازار آزاد با ۸۴.۹ درصد رشد مواجه شده است.

علاوه براین، در این مدت نرخ این ارز در بازار بین بانکی نیز نسبت به زمستان پارسال تغییری نکرده و ثابت مانده است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر