|
کدخبر: 112120

دو سیگنال جدید برای بازار ارز

قیمت دلار در آخرین روز هفته چطور بسته شد؟ این رقم چه تفاوتی نسبت به روز چهارشنبه داشت و چه سیگنال‌هایی برای آینده آن قابل مشاهده است؟

اقتصاد دو سیگنال جدید برای بازار ارز

قیمت دلار در بازار دیروز دوم مرداد ماه با ۰٫۳ درصد کاهش، ۲۰ هزار و ۲۹۱ تومان اعلام شده بود.

بر این اساس قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی نیز ۲۰ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام شد. همچنین این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۹ هزار و ۶۰۰ تومان خریداری کردند. قیمت دلار در بانک مرکزی هم همچنان ۴۲۰۰ تومان قیمت خورده است.

اما در بازار جهانی وضعیت دلار چطور است؟

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات دیروز با ۰.۲۲ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۹۴.۸۶ واحد بسته شد.

همچنین در اخبار دیروز می‌‌شد دو سیگنال جدید برای بازار ارز مشاهده کرد. مذاکرات ایران با دیگر کشورها از سویی و ایفای تعهدات صادرکنندگان از سویی دیگر.

روزنامه‌ها به نقل از حسن روحانی نوشتند که او حسن روحانی رئیس‌جمهور ضمن غیرقابل قبول دانستن افزایش ۲ تا ۳ برابری قیمت کالاها، به مردم اطمینان داد که طی هفته‌های آینده شاهد قیمت متعادل ارز خواهند بود.

رئیس‌جمهوری گفته است: همچنین باید بتوانیم کاری کنیم از ارزی که امروز در کشورهای دیگر به‌عنوان ذخیره داریم، استفاده کنیم و در این زمینه هم اقدامات خوبی انجام گرفته و حداقل سه کشور در این روزهای اخیر اقدامات خوبی انجام دادند و امیدواریم که ارز مورد نیاز بانک مرکزی در اختیار قرار گیرد و مردم شاهد یک قیمت متعادل در روزها و هفته‌های آینده باشند.

علاوه بر این، مسوولان سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرده‌اند که تاکنون ۱۳۰۰ صادرکننده ۱۰۰ درصد تعهد ارزی خود را انجام داده‌اند و تمامی ارزهای صادراتی خود را به چرخه اقتصادی بازگردانده‌اند.

مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت تصریح کرد که این صادرکنندگان، حدود ۹ میلیارد دلار از صادرات سال ۹۷ را به کشور بازگردانده‌اند و قرار است عملکرد این فعالان اقتصادی در زمره شرایط لازم برای انتخاب صادرکنندگان نمونه قرار گیرد و این فعالان به وسیله برنامه‌های حمایتی مختلف تشویق شوند.

 

منبع: تجارت نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    مایاد گرفتیم تعادل یعنی افزایش

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها