|
کدخبر: 104499

واکنش بانک مرکزی به تجمع جمعی از واردکنندگان

ظهر امروز تجمعی در مقابل بانک مرکزی برگزار و اخبار آن از طریق برخی کانالها و منابع خبری توزیع شد.

بانک و بیمه واکنش بانک مرکزی به تجمع جمعی از واردکنندگان

بانک مرکزی در واکنش به تجمع اعتراضی جمعی از واردکنندگان در مقابل ساختمان این بانک اعلام کرد: تاکید می کند که «نیما» پوشش ریسک‌های معمول تجارت را دربر نمی‌گیرد و چنانچه یکی از طرفین معامله از تعهدات خود تخطی کند، موضوع توسط مرجع قضایی پیگیری می شود.

تجمع‌کنندگان و کانال‌ها و منابع رسانه‌ای که تجمع آنها را برجسته‌سازی و با حجم انبوهی توزیع کرده‌اند می‌گویند که تجمع آنها در اعتراض به اختلاس در سامانه نیما صورت گرفته است. با این حال برخی منابع مطلع به خبرنگار تسنیم می‌گویند که ماجرای اختلاس حقیقت ندارد، بلکه موضوع عدم ایفای تعهدات طرفین معامله است.

در همین ارتباط روابط عمومی بانک مرکزی با اشاره به تجمع اعتراضی جمعی از واردکنندگان در مقابل ساختمان این بانک در خصوص عملکرد سامانه نیما، ضمن تصریح این موضوع که رسالت سامانه نیما ایجاد فضای مناسب برای اطلاع خریداران- فروشندگان و صادر کنندگان-وارد کنندگان ارز از میزان عرضه و تقاضا و تسهیل داد و ستد است، تاکید کرد که «نیما» پوشش ریسک‌های معمول تجارت را دربر نمی‌گیرد و چنانچه یکی از طرفین معامله از تعهدات خود تخطی کند، موضوع توسط مرجع قضایی پیگیری می شود.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها