|
کدخبر: 312889

آمریکا / تحریم / ایران

سرقت ۴ میلیون بشکه نفت ایران / بهانه آمریکایی ها چیست؟

بر اساس آمار وزارت انرژی آمریکا کل نفت سرقتی ایران توسط این کشور به بهانه تحریم ها از سال ۲۰۲۰ به بیش از ۴ میلیون بشکه رسیده است.

انرژی سرقت ۴ میلیون بشکه نفت ایران / بهانه آمریکایی ها چیست؟

با تابعیتی از وزارت انرژی آمریکا، اداره اطلاعات انرژی این کشور اعلام کرده است که در هشتمین ماه سال جاری، آمریکا حدود ۴۴۷ هزار بشکه نفت از ایران وارد کرده است، که معادل تقریباً ۱۵ هزار بشکه در روز است.

ایران تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از تامین کنندگان بزرگ نفت مورد نیاز آمریکا بود اما پس از سرنگونی رژیم شاه و قطع روابط دو کشور واردات نفت ایران توسط آمریکا متوقف شد.

به گفته کارشناسان رقم ۴۴۷ هزار بشکه نفت وارداتی آمریکا از ایران در ماه اوت ۲۰۲۳ مربوط به نفت دزدی این کشور از محموله‌های صادراتی نفت ایران است که به بهانه تحریم‌ها توقیف شده است.

آمارهای وزارت انرژی آمریکا نشان می دهد این کشور ۴ محموله نفت یا فرآورده نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ را به بهانه تحریم ها تصاحب کرده است. این کشور علاوه بر توقیف محموله ۴۴۷ هزار بشکه ای در اوت امسال در اکنبر ۲۰۲۰ نیز محموله ۱ میلیون و ۱۱۱ هزار بشکه ای، در مارس ۲۰۲۱ محموله ۲ میلیون و ۳۳ هزار بشکه ای و در ژانویه ۲۰۲۲ محموله ۵۰۷ هزار بشکه ای نفت ایران را توقیف کرده بود.

بر این اساس کل نفت یا فرآورده نفتی سرقتی آمریکا از ایران به اذعان وزارت انرژی این کشور ۴ میلیون و ۹۸ هزار بشکه بوده که با قیمت ۸۵ دلاری نفت بالغ بر ۳۵۰  میلیون دلار می شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها