|
کدخبر: 303520

افتتاح فاز پایانی پارس جنوبی در روزهای آینده

سخنگوی دولت از افتتاح فاز پایانی پارس جنوبی در روزهای آینده خبر داد.

انرژی افتتاح فاز پایانی پارس جنوبی در روزهای آینده

علی بهادری جهرمی در ابتدای نشست خبری هفتگی با نمایندگان رسانه‌ها با تسلیت حمله تروریستی به حرم شاهچراغ در شیراز، اظهار کرد: بزودی شاهد افتتاح آخرین فاز پارس جنوبی یعنی فاز ۱۱ خواهیم بود که بعد از سال‌ها و به دست و توان نخبگان ایرانی شکل گرفت.

ورود محموله جدید داروهای ام اس به کشور

سخنگوی دولت همچنین اعلام کرد: در حوزه بیماری اس‌ام‌ای محموله جدیدی از داروی آن وارد کشور شد و در مراحل نهایی ترخیص و در اختیار بیماران قرار دادن است. رئیس جمهوری برای تأمین  داروی این بیماری که در دنیا هم کم تولید می‌شود و گرانقیمت است، دستور داده بود و این چندمین محموله‌ دارویی بیماری اس‌ام‌ای است که با تلاش هلال احمر وارد کشور می‌شود.

کاهش نرخ رشد نقدینگی

بهادری جهرمی همچنین با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت شاخص‌های اقتصادی، اظهار کرد: ضریب جینی در سال ۱۴۰۱ به میزان ۰.۲ واحد درصد کاهش یافته است. کاهش نرخ رشد نقدینگی از ۴۲.۸ درصد در مهر ۱۴۰۰ به ۲۷.۵ در تیرماه ۱۴۰۲رسیده است.

دبیر هیئت دولت ادامه داد: مطابق با آمارهای مرکز آمار ایران، روند سرمایه گذاری طی دهه۱۳۹۰ مناسب نبوده و متوسط رشد سالانه سرمایه گذاری در این دهه و طول اجرای برنامه ششم توسعه به ترتیب منفی ۵.۲ و منفی ۴.۵ درصد بوده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه تغییرات سرمایه‌گذاری در کشور از  سال ۱۴۰۰ مثبت بوده و رشدی ۴.۱ درصدی داشته است، تاکید کرد: رشد مثبت سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۱ نیز ادامه داشته و ۲.۱ درصد بوده است. در حوزه رشد تولید نیز در تیرماه اغلب شاخص های بخش تولید و صنعت رشد مثبت داشته است.

خرید بیش از ١٠٠درصدی گندم

وی یادآور شد: در حوزه کشاورزی رشد بیش از ۱۰۰ درصدی خرید گندم از کشاورزان داشتیم و تولید گندم داخلی از ۴.۵ به بیش از ۹.۵ میلیون تن رسیده است. در حوزه فولاد نیز با تولید ۳۰ میلیون تن فولاد خام در سال ۱۴۰۱ با رشد بیش از ۷ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ مواجه بودیم. تولید ۲۲ میلیون تن محصولات فولادی در سال ۱۴۰۱ با رشد بیش از ۱۲ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ مواجه بوده است. در بین ده کشور برتر تولید کننده فولاد جهان قرار داریم.

بهادری جهرمی افزود: در حوزه سیمان هم حدود ۶۳.۲ میلیون تن سیمان در سال ۱۴۰۱ تولید شد و کشورما جزو ده کشور برتر جهان در تولید سیمان است. در حوزه خودرو هم با تولید یک میلیون و ۳۴۰ هزار خودرو در سال گذشته رشد ۳۹ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته و بیشترین رشد تولید خودرو در ۱۲ سال اخیر بوده است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها