|
کدخبر: 302541 امیرمحمد درویش

گزارش گسترش نیوز از نیروگاه تولید برق دماوند

شرکت توانیر پول تولید کننده را دیر پرداخت می کند

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق دماوند، توضیحاتی را درباره مشکلات این نیروگاه ارائه داد.

انرژی شرکت توانیر پول تولید کننده را دیر پرداخت می کند

محمد کبیری، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق دماوند در حاشیه این نشست خبری اظهار کرد: یکی از مهم ترین مشکلاتی که پیش روی تولید کنندگان برق به ویژه در بخش خصوصی وجود دارد این است که شرکت توانیر، پول های تولید برق را دیر پرداخت می کند و سبب شده است دچار مشکلات بسیاری شویم.

وی افزود: ما درحال حاضر با دردسرهای بسیاری برق را تولید می کنیم و این نکته را باید گفت که دستگاه های ما تعمییر و بازدید را می طلبد و این نبود پول می تواند تولید کننده را دچار مشکل کند. واحد های تولید کننده برق نیاز به بازدید و تعمیر های دوره ای دارند.

کبیری خاطرنشان کرد: جلسات بسیار زیادی با وزارت نیرو و شرکت توانیر داشته ایم تا بتوانیم طلب ها را وصول کرده و مشکلات را حل کنیم. اکثر واحد های تولید کننده برق و واحد های خصوصی، مبلغی بالای ۵۰۰ الی ۶۰۰ میلیارد از وزارت نیرو طلب دارند و شرکت ما نیز نزدیک به ۱۵۰۰ میلیارد از این شرکت طلب دارد.

وی گفت: ما محصولمان را با سختی های بسیار تولید می کنیم و باتوجه به آنکه هزینه ها در کشور روزانه بالا می رود و مارا در بخش تولید با مشکل مواجه کرده است، شاهد آن هستیم که نرخ برق ثابت مانده است. ما همواره مظلوم بوده ایم.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق دماوند ادامه داد: در بحث سرمایه گذاری این نکته را باید گفت که سرمایه گذاران فعلی در این صعنت درحال فرار هستند و آمادگی ندارند سرمایه خود را در این حوزه خرج کنند. ما با مشکل سرمایه گذار مواجه هستیم.

وی افزود: در بحث صادرات این نکته را باید گفت که می تواند کمک بزرگی به اقتصاد و این صنعت بکند. در زمان هایی که وزارت نیرو احتیاجی به برق ندارد،ما میتوانیم صادرات داشته باشیم. اما هرکار می کنیم که دوستان وزارت نیرو را قانع کنیم نمی شود.

کبیری گفت: اکثر واحد های ما با چنگ و دندان حفظ شده اند و ما هر روز امیدوار هستیم که مشکلی برایمان پیش نیاید.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها