|
کدخبر: 270658

اعتبار اسنادی برای پروژه نیروگاه «سیر یک» گشایش یافت

مجری طرح نیروگاه‌های بخاری شرکت برق حرارتی گفت: اعتبار اسنادی سال ۲۰۲۲ پروژه احداث نیروگاه بخاری سیر یک توسط بانک صنعت و معدن افتتاح شد.

هنام خائفی نژاد افزود: نیروگاه سیر یک هرمزگان دارای چهار واحد بخار ۳۵۰ مگاواتی است که با ساخت این پروژه مجموعاً یک هزار و ۴۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق حرارتی کشور افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: ۸۵ درصد اعتبار لازم این پروژه از محل وام اعتباری فدراسیون روسیه به دولت جمهوری اسلامی تأمین خواهد شد.

خائفی نژاد خاطرنشان کرد: باتوجه‌به تصویب بودجه ۷۳ میلیون یورویی برای احداث پروژه نیروگاه سیر یک در سال میلادی جاری، فرایند اخذ مجوزهای لازم از مجاری ذی‌ربط و انتخاب شرکت‌های بازرسی کالا و بیمه‌گر حمل پروژه در دستور کار قرار گرفت.

مجری طرح نیروگاه‌های بخاری شرکت مادرتخصصی برق حرارتی افزود: نهایتاً باتوجه‌به پیگیری‌های انجام شده، اعتبار اسنادی پروژه به مبلغ ۶۲.۲ میلیون یورو توسط بانک صنعت و معدن گشایش‌یافته و اعلامیه رسمی آن برای بانک عامل طرف روس ارسال شده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت ساخت این پروژه، گفت: در حال حاضر فعالیت‌های تسطیح و تحکیم بستر، ساخت انبارهای دوران احداث، جاده دسترسی و دیوارکشی پیرامونی توسط پیمانکاران ایرانی در جریان بوده و به‌زودی با انتخاب پیمانکار اصلی بخش ساختمانی فعالیت‌های این حوزه سرعت بیشتری خواهد گرفت.

خائفی نژاد با تأکید بر اینکه ساخت تجهیزات اصلی هم اکنون با سرعت قابل قبولی در کشور روسیه در جریان است، اظهار امیدواری کرد که با رفع مشکلات حمل و ترخیص کالا، اولین محموله ساخته شده توسط کارخانه‌ها سازنده شهریورماه امسال وارد کشور شود.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر