|
کدخبر: 301896

جدید ترین قیمت طلای سیاه

قیمت نفت برنت امروز (دوشنبه) و در نخستین روز هفته میلادی با ۰.۰۷ درصد کاهش، به قیمت ۸۴.۹۳ دلار رسید، اما قیمت نفت وِست تگزاس اینتِرمیدیِت آمریکا ۰.۰۴ درصد افزایش یافت.

انرژی جدید ترین قیمت طلای سیاه

معاملات نفت در اوایل روز دوشنبه، آخرین روز ماه ژوئیه، در حالی بسته شد که بیشترین افزایش قیمت ماهانه از ماه ژانویه ۲۰۲۲ میلادی تا کنون را تحت تأثیر کاهش عرضه، انتظار برای رکورد تقاضا و کاهش تورم در آمریکا تجربه کرد.

در معاملات آسیایی در روز دوشنبه، هر دو شاخص قیمت‌گذاری نفت خام پس از افزایش در هفته گذشته، با قیمت ثابت معامله شدند.

قیمت نفت خام وِست تگزاس اینتِرمیدیِت آمریکا با ۰.۰۴ درصد افزایش در اوایل روز دوشنبه، از مرز بشکه‌ای ۸۰ دلار فراتر رفت و به بشکه‌ای ۸۰.۶۱ دلار رسید.

شاخص بین‌المللی نفت برنت از بشکه‌ای ۸۴.۹۹ دلار در روز جمعه، در روز دوشنبه با ۰.۰۷ درصد کاهش، به قیمت ۸۴.۹۳ دلار معامله شد.

قیمت نفت در ماه جاری میلادی (ژوئیه)، بیشترین رشد ماهانه خود را از ماه ژانویه ۲۰۲۲ میلادی تجربه کرده که بهترین عملکرد در حدود دو دهه گذشته محسوب می‌شود.

قیمت نفت در حال حاضر به بالاترین سطح از اوایل آوریل (فروردین، اردیبهشت) رسیده است؛ زیرا کاهش تولید اوپک پلاس (کشورهای تولیدکننده نفت غیر عضو اوپک) باعث کاهش عرضه شده است.

از سوی دیگر، به گفته تحلیلگرانی از جمله گلدمن ساکس و کارشناسانی از جمله دارِن وودز (Darren Woods)، مدیرعامل اِکسان موبیل (شرکت نفت و گاز آمریکایی)، تقاضا نه تنها انعطاف‌پذیر است، بلکه در ماه‌های آینده به سطحی بی‌سابقه خواهد رسید.

وودز روز جمعه به شبکه سی‌اِن‌بی‌سی گفت که امسال تقاضای جهان برای نفت بی‌سابقه خواهد بود.

علاوه بر این، بازار انتظار دارد عربستان سعودی، بزرگ‌ترین صادرکننده نفت خام جهان و رهبر اوپک پلاس، کاهش تولید یک میلیون بشکه‌ای خود را تا سپتامبر (شهریور، مهر) تمدید کند.

این کشور تولید خود را به میزان ۱ میلیون بشکه در روز در ماه ژوئیه (تیر، مرداد) و اوت (مرداد، شهریور) کاهش می‌دهد؛ این علاوه بر کاهش حدود ۵۰۰ هزار بشکه در روز است که به عنوان بخشی از کاهش تولید اوپک پلاس در ماه مه (اردیبهشت، خرداد) آغاز شد. روسیه متعهد شده است که صادرات نفت خود را در ماه اوت به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد و ظاهراً محموله‌های نفت خام روسیه کاهش یافته است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها