|
کدخبر: 299738

منابع آبی پایتخت درحال تبخیر است

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی این استان همراه با وزش باد و خیزش گرد و خاک به‌ویژه در مناطق غربی و جنوبی استان و همچنین افزایش دما تا ۴۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس نقشه‌های پیش‌بینی و تحلیل برونداد الگوهای پیش‌یابی عددی وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمانی صاف تا کمی ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۲۱ و ۲۲ تیر) در مناطق غربی و جنوبی استان در ساعات بعد از ظهر و شب گاهی افزایش سرعت وزش باد موجب خیزش موقت گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

برای امروز تا فردا (۱۹ تا ۲۰ تیر) روند افزایش نسبی دما و در روزهای پایانی هفته کاهش تدریجی دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

براساس این گزارش، آسمان تهران فردا( ۲۰تیر) صاف گاهی وزش باد همراه با افزایش دما با حداقل دمای  ۲۸ و حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه ( ۲۱ تیر) صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای  ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین با بیشینه دمای ۴۱ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده‌ است.

۱ متر از منابع آب تهران تبخیر شد

داده‌های ایستگاه هواشناسی تهران نیز نشان می‌دهد که در سه ماهه نخست امسال میزان تبخیر حدود ۱۰۰۰ میلی متر بوده است، یعنی یک متر از منابع آب پایتخت تبخیر شده این در حالیست که در این مدت تنها ۳۵ میلی متر باران در ایستگاه هواشناسی تهران باریده است.

بر اساس جدیدترین داده های شاخص SPEI مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور، ۱۰۰ درصد مساحت پایتخت درگیر درجات مختلف خشکسالی است. علاوه بر این تمام مساحت ۱۵ شهرستان تهران نیز با درجات مختلف خشکسالی مواجه است.

داده‌های پهنه‌ای بارش تهران نشان می‌دهد که استان در سه ماهه نخست امسال با بیش از ۶۰ درصد کسری بارش مواجه بوده است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها