|
کدخبر: 297263

آشنایی با فیلتر نازل گازوئیل

فیلتر نازل گازوئیل بعنوان یک صافی عمل می کند که بر سر راه نازل گازوئیل مشعل قرار می گیرد و در کل این قطعه مانع از ورود ذرات معلق موجود در گازوئیل به داخل سیستم احتراق مشعل میشود وبه این دلیل که فیلتر نازل مانع ورود ذرات میشود از آسیب دیدگی پمپ گازوئیل و همچنین کیپ شدن نازل کمک میکند.

انرژی آشنایی با فیلتر نازل گازوئیل

در ساختار فیلتر گازوئیل که پیش از تغذیه نازل گازوئیل و به منظور جلوگیری از بسته شدن حفره خروجی نازل مورد استفاده قرار می گیرد از جنس استیل ضد زنگ میباشد که قابلیت شستشو و استفاده چندین باره را دارد. در مورد زمان تعویض وعمر مفید  فیلتر گازوئیل مشعل بایستی به این نکته توجه کرد که به صورت سالانه تعویض گردد و همین طور در مواردی که گازوئیل یا مخزن گازوئیل کیفیت پایین تری دارد، تعویض در مدت زمان کوتاهتر توصیه میشود . فیلترها عنصری مهم به شمار می آیند. این وسیله از ورود ناخالصیها به پمپ مشعل و مسدود شدن نازل جلوگیری می کند. یک فیلتر کثیف ممکن است با جلوگیری از رسیدن سوخت به مقدار تنظیم شده مشعل را از کار بیاندازد. در صورت کلی دو نوع فیلتر استفاده میشود  فیلتر زینتر (برای نازل های 0.5الی 2 گالون بر ساعت ) و فیلتر مش (برای نازل های 2الی 15 گالون بر ساعت ) بطور کلی میتوان گفت وظیفه فیلتر نازل گازوئیل ترکیب و پاشش سوخت و هوا می‌باشد.

چرا باید از نازل گازوئیل استفاده کنیم ؟

با توجه به افزایش قیمت سوخت و به منظور جلوگیری از هدر رفتن این سرمایه ملی از نازل گازوئیل بعنوان یک قطعه مکانیکی سودمند استفاده می شود. نازل گازوئیل دارای مشخصات کیفی و فنی مختلفی می باشد که زاویه پاشش و دبی جریان خروجی از مهمترین این فاکتور های عددی هستند. باتوجه به فیلتر کردن سوخت توسط نازل گازوییل باعث تمیز شده سوخت میشود و همین طور سوخت را به ذرات ریزتر تبدیل میکند که این امر باعث کیفیت بهر اشتعال سوخت میشود .

عملکرد فیلتر نازل گازوئیل به چه صورتی است ؟

  1. تمیز کردن سوخت از ذرات  2- تعیین میزان حجم سوخت نیاز مورد مصرفی 3 – پاششسوخت بر اساس الگو و زاویه که مورد نیاز است .

خرید نازل گازوئیل

نازل گازوییل یا همان اسپری کننده سوخت در بسیاری از مشعل ها و موارد صنعتی مورد استفاده قرار میگیرد . به طور کلی برای انجام احتراق در مشعل های با سوخت مایع و به منظور افزایش سطح تماس سوخت با اکسیژن، لازم است ابتدا سوخت به صورت پودر مخلوط با هوا تبدیل گردد که این کار مهم در مشعل های با سوخت مایع به عهده نازل ها می باشد. این محصول نازل گازوئیل 0.75- 60 درجه دانفوس است. کاربرد نازل، پودر کردن سوخت می باشد که اینکار باعث افزایش سطح تماس سوخت با اکسیژن می گردد. برای انتخاب درست نازل سوخت با توجه به اهمیت بهینه سازی مصرف سوخت باید سه عامل مهم: مقدار دبی گازوئیل ( عدد گالن تعیین شده روی هر نازل )، زاویه پاشش گازوئیل ( زاویه تعیین شده روی هر نازل) و شکل پاشش گازوئیل ( حروف B ، H ، S و … تعیین شده روی هر نازل ) مورد توجه قرار گیرد.

نام های رایج نازل گازوییل موجود در بازار ایران

به نقل از نانوتجارت، مقایسه مشخصات فنی تجهیزات صنعتی از جمله نازل گازوئیل عملا برای تمامی کاربران میسر نبوده و یا حتی در صورت دسترسی به این اطلاعات کمیت ها و دیمانسیون های مربوطه در علم مکانیک حرارت و سیالات برای تمامی کاربران مفهوم نمی باشد. از این رو انتخاب و خرید تجهیزات مشعل از جمله نازل گازوئیل بر حسب برند تولید کننده یکی از ساده ترین روش ها برای اطمینان از کیفیت و طول عمر این محصولات می باشد. از شناخته شده ترین برند های تولید کننده نازل گازوئیل میتوان به نازل دانوفوس ،نازل گازوییل دانفوس ، نازل سوخت دانفوس ، نازل مازوت اشاره کرد.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها