|
کدخبر: 296755

بهبود روابط ایران با کشورهای همسایه

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: روابط ایران و کشورهای همسایه در حوزه تجارت انرژی و به خصوص گاز طبیعی که مدتی دچار غفلت شده بود، احیا شده است.

مالک شریعتی نماینده مجلس و سخنگوی کمیسیون انرژی در پیش خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران در خصوص بخش انرژی کشور، گفت: در این ایام که فصل گرم آغاز می‌شود و ایام اوج مصرف است، لازم است از کارکنان شرکت نفت و نیرو که تلاش می‌کنند تا در بخش انرژی کشور و در سکوهای نفتی و تأسیسات برقی با زحمات کارکنان مربوطه انرژی لازم برای صنایع و مردم تولید شود و متوقف هم نمی‌شود، تشکر کنم.

وی افزود: در این ایام دو خبر خوب و امید بخش در حوزه انرژی کشور داشتیم. موضوع اول تجارت انرژی و به خصوص گاز طبیعی با کشورهای همسایه است که مدتی دچار غفلت و خسارت شده بود و الان احیا شده است. با همسایه شمال شرقی مان ترکمنستان که از قبل قرارداد گازی داشتیم و دچار مشکل شده بودیم، با تدبیر وزارت نفت و تسویه بدهی‌های ایران این کار مجدداً آغاز شد و ان‌شاءالله کشورمان در تجارت گاز تبدیل به مرکز تجارت انرژی غرب آسیا خواهد شد.

شریعتی اظهار داشت: خبر خوب دوم رفع خطر در حوزه انرژی در ماجرا قرارداد کرسنت و ساختار حقوقی و حواشی آن است که با تلاش دولت صورت گرفته است و خطرات آن برطرف شد.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها