|
کدخبر: 296688

وضعیت آب در این استان بحرانی شد

فرماندار گناباد با بیان اینکه این شهرستان با کمبود جدی منابع آبی مواجه است، گفت: مهمترین راهکار برون رفت از این مشکلات صرفه جویی و مدیریت مصرف است.

رضا نصیری روز چهارشنبه در جلسه ستاد هماهنگی مدیریت بحران گناباد با اشاره به معضلات جدی کمبود آب در این شهرستان افزود: همه ظرفیت‌ها و امکانات بخش‌های دولتی و مردمی باید برای کاهش معضل کمبود منابع آبی و برون رفت از این معضل بسیج شوند.

وی ادامه داذ: تا زمان کاهش این معضل تمامی ماموریت‌ها و مرخصی های مسوولان دستگاه‌های اجرایی باید لغو شود و همه مدیران باید برای رفع این معضل اهتمام جدی داشته باشند.

فرماندار گناباد از فرماندهی انتظامی این شهرستان خواست با هرگونه موارد اسراف مصرف آب در مناطق شهری و روستایی این شهرستان برخورد کند.

نصیری با اشاره به اینکه در برخی مناطق شهری و روستایی گناباد از آب شرب لوله کشی برای تامین آب دامها استفاده می شود، گفت: باید از آب سایر منابع آبی و یا تانکر برای تامین آب دامها استفاده نمود.

وی ضمن تاکید بر پرهیز از مصرف آب شرب برای آبیاری فضای سبز و مصارف ساخت و سازها در مناطق شهری و روستایی گناباد بیان داشت: در صورت مشاهده مواردی در این زمینه شهرداران و شوراهای اسلامی باید پاسخگو باشند.

فرماندار گناباد اظهار داشت: شهرستان گناباد از ۲۰ سال گذشته با معضل خشکسالی دست به گریبان و به دلیل کاهش نزولات جوی در سال‌جاری نسبت به سال قبل این معضل تشدید شده و میزان آب سفره های آب زیرزمینی بسیار کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: دشت سید آباد گناباد که در سال‌های گذشته یکی از مناطق پرآب گناباد به شمار می رفت، هم اکنون به یکی از مناطق کم آب تبدیل شده است.

نصیری با اشاره به ظرفیت‌های غنی به لحاظ تعداد زیاد قنوات در مناطق شهری و روستایی گناباد گفت: اقدامات ترویجی موثری برای مدیریت مصرف برداشت آب قنوات طی سنوات گذشته در این شهرستان انجام نشده و با فرهنگ سازی و مصرف صحیح می توان از آنها به خصوص در شرایط کمبود آب بهره برداری اصولی کرد.

وی اظهار داشت: اگر به این مساله توجه اساسی می شد، نباید شهرستان گناباد با داشتن ذخائر غنی قنوات، اینگونه با مشکل تامین آب مواجه باشد.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها